خبرهای داغ:
به همت بسیج جامعه پزشکی همدان در هفته سلامت انجام شد؛

اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون در همدان+تصاویر

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه تامین اجتماعی همدان گفت: به مناسبت هفته سلامت و شعار «غلبه بر دیابت» طرح غربالگری دیابت و فشارخون در بیمارستان آتیه تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۱۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱

محدرضا مجذوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: به مناسبت هفته سلامت و شعار «غلبه بر دیابت» طرح غربالگری دیابت و فشارخون در بیمارستان آتیه تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با هفته سلامت طرح پایگاه سلامت، کنترل قندخون و فشارخون افراد بالای 45 سال با هدف غربالگری و کنترل دیابت در دست اجرا است.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه تامین اجتماعی همدان ابراز داشت: این طرح از تاریخ 28 فروردین ماه آغاز شده و تا یکم اردیبهشت به صورت صبح و عصر در بیمارستان آتیه تامین اجتماعی همدان در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: همزمان با کنترل اگر موارد غیر طبیعی در افراد مشاهده شود به درمانگاه داخلی ارجاع داده می‌شوند و برای آنان نوبت پزشک متخصص گرفته خواهد شد و در مرحله بعد به کلینیک دیابت معرفی می‌شوند تا به صورت مستمر تحت کنترل قرار گیرند.

مجذوبی بیان کرد: افرادی که به کلینیک دیابت معرفی می‌شوند به صورت ماهانه ویزیت می‌شوند و دارو دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت کاملاً رایگان است، افزود: با دریافت شماره تماس از افرادی که دارای مشکل باشند از آنان برای حضور در کارگاه‌های آموزشی تحت عناوین سبک زندگی، تغذیه و.... دعوت می‌شود.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه تامین اجتماعی همدان بیان کرد: از زمان اجرای طرح تاکنون 550 نفر به طرح غربالگری مراجعه کرده‌اند که 90 نفر آنان دارای مشکل دیابت هستند.

وی با اشاره اینکه این طرح در طول سال نیز ادامه دارد، گفت: اجرای این طرح در طول سال در قالب‌های 5 و 10 نفره و به صورت سیار در روستاها انجام می‌شود.

مجذوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر کنترل فشار خون و قند خون و دیابت کارگاه‌های آموزشی برای مادران از قبیل مراقبت‌های بارداری و دوران شیردهی و همچنین بهداشت عمومی در مدارس برگزار می‌شود.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.


انتهای پیام/

ارسال نظرات