کارشناس مسائل نفت و انرژی در گفتگو با »بسیج»:

اصرار وزارت نفت برای افزایش تولید خیلی غیرمنطقی است!

محمود کریمی بیرانوند گفت: اصرار بر افزایش تولید نفت خام منطق غیر محاسباتی است صادرات بیشتر نفت متضمن کاهش قیمت نفت است و این سوال را باید پرسید چرا فقط در حوزه نفت و گاز اصرار بر باز پس گیری سهم ایران در منطقه و جهان هستید؟!
کد خبر: ۸۶۶۳۲۶۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

محمود کریمی بیرانوند کارشناس مسائل نفت و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات آقای زنگنه که اگر اجازه فروش تولید را نداشته باشیم تحریم‎ها برداشته نشده بیان داشت: یکی از برکات تحریم اقتصادی این است که کشور در برابر بسیاری از تهدیدات با توانمندی داخلی خود را بیمه کند، ما انتظار داشتیم این اتفاق در بخش نفت و گاز در کشور بیفتد چون از یک طرف پتانسیل داخلی در حوزه نفت و گاز مهیا بود و  از سوی دیگر دانش فنی و انسانی در کشورمان به وفور موجود است.

وی با بیان اینکه آقای زنگنه منطق غیر اقتصادی دارد افزود: اصرار بر افزایش تولید نفت خام منطق غیر محاسباتی است صادرات بیشتر نفت متضمن کاهش قیمت نفت است و این سوال را باید پرسید چرا فقط در حوزه نفت و گاز اصرار بر باز پس گیری سهم ایران در منطقه و جهان هستید؟!

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: اصرار بر خام فروشی نفت سیگنال کاهش قیمت نفت را دارد ماده‎ای که تحلیگران اقتصادی نهایت عمر مفید 70 سال دیگر را برآورد کرده‎اند.

وی بیان داشت: دولت راحت طلبی اقتصادی را انتخاب نموده و همان افزایش میزان فروش نفت است دولت بداند تحریم فرصتی است تا از توانمندی نیروهای کارآمد داخلی بهره بگیرد و نفت را در شکل فرآوری شده عرضه کند.

کریمی در خاتمه افزود: تحریم‎ها در حوزه نفت و گاز همچون سایر حوزه‎ها باقی است و این گفتار را ولی الله سیف در گزارش بانک جهانبی به اطلاع روزنامه‎های داخلی و خارجی رساند لذا آقای زنگنه منطقی اقتصادی به نفت داشته باشد و عرضه نفت بیشتر در شرایطی که مازاد نفتی در دنیا وجود دارد به ضرر اقتصاد کشور محسوب می‎شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار