تعدادی از مساجد مشهد با محوریت ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی را آغاز نموده اند.
کد خبر: ۸۶۶۶۲۳۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در سالی که رهبر انقلاب آن را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده اند تعدادی از مساجد مشهد با محوریت ائمه جماعات، پایگاههای بسیج و کانونهای فرهنگی مساجد نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی را آغاز نموده اند تا به سهم خود بتوانند به فرمان رهبری فرزانه انقلاب جامه عمل بپوشانند

در این اعلام موجودیت آمده است: امروز راه نجات اقتصاد کشور، عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است. نمی توان اعتلای ایران اسلامی را در سطح جهان آرزو داشت ولی با خرید کالای خارجی به اقتصاد کشور ضربه زد و اقتصاد دیگر کشورها را تقویت نمود.

ما موظف به آینده نگری هستیم و باید ذخایر انرژی کشور را به عنوان میراثی گرانبها برای نسل آینده حفظ کنیم. نفت و گاز، آب و برق تا محیط زیست و هوایی که تنفس می کنیم با اقتصاد مقاومتی حفظ می شود و با مصرف بی رویه و بی ضابطه بلای جان خودمان خواهد شد.

ما معتقدیم آنچه به عنوان اصول کلی اقتصاد مقاومتی در کلام رهبر انقلاب بیان شده است اعتلای ایران و اسلام را به دنبال خواهد داشت. ایرانی مسلمان نمی تواند به سرنوشت کشورش بی تفاوت باشد. لذاست که معتقدیم مساجد به عنوان کانون اصلی تبلیغ دین در سطح جامعه می تواند نقشی سازنده در جریان عملیاتی شدن و فراگیر شدن اقتصاد مقاومتی بازی کند.

اکنون که بیش از یک ماه است از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام عمل می گذرد به غیر از کارهای تبلیغاتی و سخنرانی حرکت چشمگیری از سوی مسئولین و سازمان های دولتی مشاهده نشده است. مساجد به عنوان مجموعه های مردم محور دینی می توانند هم نقش ترویجی و هم مطالبه گرایانه را در این عرصه بازی کنند.

در این مسیر نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی مساجد مشهد موارد ذیل را دنبال می کند:

  1-  شناسایی مصادیق معروف ها و منکرهای اقتصاد مقاومتی در در زندگی فردی، اجتماعی، سازمانی

  2-  آموزش سبک زندگی اقتصاد مقاومتی برای عموم جامعه با محوریت مساجد

  3- شناسایی معروف های فراموش شده و منکرهای ترویج شده در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی نهادها و سازمانهای دولتی

4-  ترویج امر به معروف نسبت به معروف های اقتصاد مقاومتی در زندگی فردی، اجتماعی، سازمانی مانند خرید کالای داخلی، بهینه سازی مصرف، اشتغال و ...

 5- ترویج نهی از منکر نسبت به منکرهای اقتصاد مقاومتی در زندگی فردی، اجتماعی، سازمانی مانند خرید کالای خارجی، مصرف گرایی، تجمل گرایی و ...

 6- مطالبه گری از مسئولین در راستای ایفای نقش سازنده در عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی در سطح سازمانهای زیر مجموعه

7- اقدام و عمل در عرصه ی اقتصاد مقاومتی در سطح مساجد عضو نهضت با خرید اجناس ایرانی مورد نیاز مسجد و همچنین تلاش برای بهینه سازی مصرف انرژی

در همین راستا از تمامی مساجد، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی مساجد مشهد دعوت می شود با پیوستن به نهضت امر به معروف و نهی از منکر اقتصاد مقاومتی ما را در انجام این فریضه دینی و ملی یاری بفرمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها