خبرهای داغ:

امام جمعه موقت اهواز: برجام نمی تواند مبارزه ما با شیاطین بزرگ را متوقف کند

امام جمعه موقت اهواز گفت: امام(ره) فرمودند که تا زمانی که دشمنان سر عهد خود ایستاده اند شما هم بمانید. براین اساس، نه برجام و نه هیچ چیز دیگری نمی تواند مبارزه ما با شیاطین بزرگ را متوقف کند.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۶۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج ،منطقه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با توصیه به رعایت تقوا اظهار کرد: امام علی(ع) می فرمایند که آنچه در قیامت توفیق است کم نشمارید و آنچه در قیامت قیامت ضرر نیز دارد کم نشمارید و آنچه در قیامت برای مومن نفعی دارد، انجام دهید و بهانه نیاورید که کار خیر زیاد است و هر زمینه ای که خدا برای کار خیر فراهم کرده انجام دهید؛ ملاک برای عمل مومن همین است.

وی با اشاره به مناسبتهای ماه های رجب و شعبان افزود: امامت به دو دسته خاصه و عامه تقسیم می شود؛ امامت عامه امامتی است که مربوط به تمامی امامان است و امامت عخاصه مختص هر یک از امامان می شود. امام رضا(ع) در بحث امامت خاصه می فرماید که رسول خدا(ص) از دنیا نرفت مگر این که دین را کامل کرده باشد و اگر کسی بگوید که دین ناقص است قرآن را رد کرد و کسی که قرآن را رد کند کافر است.

حسن زاده ادامه داد: امام، یگانه روزگار خود است و هیچکس نمی تواند از نظر مقام به امام نزدیک شود و عالمی هم ردیف امام نمی شود.

وی گفت: بنا بر استدلال، امام از انسان های زمان خود باید برتر باشد و کسی بالاتر از او نباشد. هنگامی که کسی در تمام ابعاد انسانی و ارزشها برتر باشد، عقل می گوید که او باید در راس باشد و جامعه را جلو ببرد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: آنچه اعتقادات منطقی و به هم پیوسته ما است، از خدا شروع می شود و بعد به نبی و وصی و ولایت فقیه می رسد. ولی فقیه معصوم نیست ولی عدالت و بینش و آگاهی دارد. عدالت برای ولی فقیه والاتر از عدالت امام جماعت و قاضی است. این عدالت، ویژگی هایی به او می دهد که جایگاهی مانند نیابت امام زمان پیدا می کند.

وی افزود: آنچه ما بدان توسل می کنیم وسیله ای است که خدا برای ما قرار داده است. ان شاءالله باقیمانده ماه رجب را قدر بدانیم و خود را برای ورود به ماه شعبان آماده کنیم.

حسن زاده در خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر انجام واجبات و ترک محرمات گفت: فردا روز آزادسازی هویزه در سال 61 در عملیات بیت المقدس است. باید یاد شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات طولانی بیت المقدس را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: فردا همچنین روز بیماری های خاص است؛ این بیماری ها، زمانی طولانی و هزینه زیادی دارند و مومنان باید به این بیماران کمک کنند و برای معرفی بیشتر این بیماری ها بکوشند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: روز یکشنبه نیز روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است و فرصتی است برای قدردانی از اعضای هلال احمر و به ویژه کسانی که در سیل اخیر در کنار دیگر نهادها، خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به روز پاسدار اظهار کرد: دو جمله از امام (ره) در خصوص خدمت پاسداران روایت شده، امام (ره) می گویند که اگر سپاه نبود کشور نبود که این جمله به خدمات سپاه اشاره دارد. همچنین می فرمایند که ای کاش من هم یک پاسدار بودم که این جمله به نیت ها و آرمان های پاسداران اشاره می کند.

حسن زاده افزود: عزت و شرافت امروز به خاطر پاسداری پاسداران و مبارزه آنان در برابر شیاطین و استکبار است که به دنبال تضعیف نظام هستند. آنچه امام(ره) برای سپاه نهی کرد ورود به مسائل جناحی است و ماموریت سپاه پاسداران، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است.

وی با اشاره به روز جانباز نیز گفت: جانبازان سلامتی خود را تقدیم کردند تا دین و عزت ما باقی بماند و آنچه امروز داریم مرهون شهدا و این جانبازان عزیز است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: روز پنجشنبه نیز سالروز لغو کاپیتولاسیون است. در سال 43 مجلس شورای ملی کاپیتولاسیون را تصویب کرد که بر اساس آن هر فرد آمریکایی در ایران می توانست مرتکب هر جنایتی شود بدون آن که محکوم شود. امام(ره) در این خصوص فرمود کسی که فریاد نزند مرتکب گناه کبیره شده است. در نهایت شورای انقلاب در سال 58 کاپیتولاسیون را لغو کرد.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: امام(ره) می فرماید که مجلس عصاره فضایل ملت است. نمایندگان مجلس باید روش و مواضعشان در راستای این سخن امام(ره) باشد.

حسن زاده افزود: روحیه انقلابی باید در نمایندگان وجود داشته باشد یعنی در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کردن و از دشمن نترسیدن و همدلی برای تامین مصالح استان از رویکردهای 18 نماینده خوزستان باشد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی از راه بالا بردن کیفیت کالا و مهارت افزایی کارگران تاکید دارد. در این جهت در خوزستان باید حقوق صادرکنندگان تامین شود تا درگیر مسائل اداری نباشند و همچنین باید از قاچاق جلوگیری شود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین در دیدار با معلمان فرمودند که دشمنان برنامه ندارند از طیق نظامی وارد کشور شوند بلکه فکر خود را تحمیل می کنند. این قرن، قرن استعمار نو است. معلمان باید نسلی را تربیت کنند که مودب و متدین و با اخلاق باشد، روحیه اشرافی نداشته باشند و روحیه انقلابی به آنها آموخته شود.

وی گفت: آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد. مقام معظم رهبری می فرمایند که ارتقای مدارس دولتی باید در راس کار باشد. دولت در بحث بودجه آموزش و پرورش باید سخاوتمندانه عمل کند و معلم نباید در رده دوم باشد.

حسن زاده افزود: مقام معظم رهبری همچنین گفته اند که هر چه در آموزش و پرورش خرج شود، سرمایه گذاری است و دستگاه های دیگر باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی با اشاره به برجام عنوان کرد: امام(ره) فرمودند که تا زمانی که دشمنان سر عهد خود ایستاده اند شما هم بمانید. براین اساس، نه برجام و نه هیچ چیز دیگری نمی تواند مبارزه ما با شیاطین بزرگ را متوقف کند. مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که تقابل نظام جمهوری اسلامی با آمریکا، تقابل بعثت با جاهلیت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار