خبرهای داغ:
رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی:

فعالیت‌های قرآنی نباید در دانشگاه‌ها کمرنگ شود

رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه نباید فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها کمرنگ شود، گفت: حفظ قرآن کریم در دانشگاه‌ها بسیار مهم است که اخیراً کمرنگ شده است.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۵۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بیت‌الله عزتی بابیان اینکه نخستین جشنواره قرآن و عترت در سال 1372 برگزار شد، اظهار داشت: تحویل آثار جشنواره بیست و یکم از روز شنبه 18 اردیبهشت‌ماه در سالن پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان، رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بین دانشجویان و اساتید است که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم از یک واحد دانشگاهی 700 اثر تجسمی ارائه‌شده که این امر نشان‌دهنده تحقق هدف کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه آثار منتخب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت داده می‌شود، عنوان کرد: با مشاهده آثار ارائه‌شده به جشنواره، این امر اثبات می‌شود که نشر فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان و اساتید با زبان هنر امکان‌پذیر است و ازآنجاکه این جشنواره در بخش‌های دینی، ادبیات و پژوهشی برگزار می‌شود به فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه گستردگی می‌بخشد.

عضو مشورتی قرآن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص ارزیابی فعالیت‌های قرآن در سطح دانشگاه‌ها، بیان کرد:فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها به خوبی انجام می‌شود اما در دانشگاه آزاد اسلامی گستردگی بیشتری دارد.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی از سوی نهاد مقام معظم رهبری برای کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و باوجود اقدامات مناسب نیاز است که این حوزه در دانشگاه‌ها موردتوجه بیشتری قرار گیرد؛ گاهی شاهد هستیم که فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها تحت تأثیر عوامل سیاسی قرار می‌گیرد.

عزتی ابراز کرد: مسئولین باید توجه کنند که فعالیت قرآنی برای دانشجو و دانشگاهیان با سایر نهادها و دستگاه‌ها بسیار متفاوت است؛ این اقدامات در راستای تربیت دانشجویی است که در آینده عهده‌دار مسئولیت اجتماعی می‌شود و می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد بنابراین باید به اهمیت آن پی برد و نگاه ویژه به این حوزه داشت.

وی بابیان اینکه نباید فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: هنری که در راستای قرآن و عترت باشد با سایر هنرها متفاوت است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است؛ حفظ قرآن کریم در دانشگاه‌ها بسیار مهم است که اخیراً کمرنگ شده است.

عزتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتظار جامعه قرآنی از مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، گفت: باوجود برگزاری جلسات متعدد با رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در دوره نهم درخواست‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها محقق نشد؛ جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان پس از برگزاری سی دوره دارای چهارچوب و قوانین مشخص نیست و حتی فاقد بودجه و برنامه است.

وی افزود: هر جشنواره‌ای که فاقد برنامه‌وبودجه باشد به‌ مرور زمان کمرنگ می‌شود؛ جشنواره ملی باید از بودجه قرآنی کشور سهم داشته باشد؛ باید توجه کرد که پرداختن به فعالیت‌های قرآنی دانشجویان بسیار مهم است چراکه هزینه در حوزه قرآنی دانشجویان سرمایه‌گذاری است بنابراین به‌جای شعار به عمل پرداخته شود و مسئولین و رسانه‌ها با فعالیت‌های قرآنی برخورد سیاسی نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات