خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بهار خبر داد

بهره‌مندی شهرستان بهار از دستگاه رادیولوژی دیجیتال

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بهار با اشاره به طرح تحول نظام سلامت آن را یکی از طرح‌های بسیار مهم دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: توانستیم از این طرح یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال به ارزش 450 میلیون تومان برای شهرستان داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۷۷۵۱۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، دکتر محمد به‌نشان امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهار عملکرد واحد بهداشت خانواده در سال 94 را مورد قبول دانست و بیان داشت: توانستیم افزایش باروری کلی در شهرستان را از طریق کلاس‌های مشاوره، غربالگری تمام کودکان زیر یک‌سال به تعداد 2 هزار و 338 نفر و توزیع مکمل به صورت رایگان بین مادران باردار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه واحد بهداشت یک محیط نظارتی است، گفت: میزان درصد خانواده‌هایی که در سطح شهرستان به آب آشامیدنی دسترسی دارند 100 درصد است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بهار تصریح کرد: در بخش ترمیم دندان 843 مورد و در کشیدن دندان 18 هزار و 798 مورد در سطح شهرستان انجام شده است.

وی در رابطه با کود کشاورزی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید مشخص شود که توزیع‌کنندگان از کدام صنف مربوطه هستند.

به‌نشان با اشاره بر موضوع ویروس ایدز گفت: در کل کشور و استان کمیته‌های مختلفی در مورد این موضوع تشکیل شده و بر اساس مصوبه کارگروه با شورای سلامت اکثر ادارات عضو این کارگروه هستند.

وی در مورد راهکارهای مقابله با این نوع بیماری بیان کرد: رهبری و مشارکت قوی در جامعه و افزایش آگاهی از عامل‌های موثر در راستای پیشگیری از این بیماری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بهار گفت: راه‌های انتقال بیماری ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، تماس جنسی، تماس مادر به کودک و انتقال خون است که بر اساس آمار بیش از 40 درصد بر اثر تماس جنسی صورت گرفته است.

وی در خصوص آمار ارائه شده مبتلایان به ایدز در استان بیان کرد: در استان همدان 702 نفر ثبت شده که از این تعداد 309 فرد مبتلا به بیماری ایدز ثبت شده است.

به‌نشان اظهار داشت: در شهرستان بهار تعداد کل موارد ثبت شده 26 نفر و تعداد فوتی 11 نفر است و به صورت تخمینی تعداد افرادی که از وجود این نوع ویروس در بدن خود خبر ندارند در شهرستان بهار 120 نفر است.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت آن را یکی از طرح‌های بسیار مهم دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: توانستیم از این طرح یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال به ارزش 450 میلیون تومان برای شهرستان داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات