خبرهای داغ:
همواره انجام برخی اقدامات برنامه‌ریزی شده ضد فرهنگی در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه خواسته یا ناخواسته به شدت محکوم است؛ زیرا هیچ سنخیتی با گفتمان اصلی انقلاب ندارد و در تعارض آشکار با اصالت و مبنای علمی دانشگاه است
کد خبر: ۸۶۷۹۷۳۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جشن خوابگاه های در دانشگاه بین المللی امام خمینی«ره»، عصر دیروز برگزار شد که تبدیل آن به محفلی برای رقص و پایکوبی و ابتذال جای بسی تاسف و تامل داشت.
در این مراسم که بیشتر به یک مهمانی مختلط به همراه موسیقی و رقص و اختلاط دانشجویان دختر و پسر شباهت داشت شاهد انواع هنجارشکنی‌ها آن هم در حضور مسئولین دانشگاه بودیم.
مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «۲ آذر »، با انتقاد از برگزاری مراسم جشن خوابگاه ها در دانشگاه امام خمینی(ره) که به محفل رقص و پایکوبی تبدیل شد اظهار کرد: همواره انجام برخی اقدامات برنامه‌ریزی شده ضد فرهنگی در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه خواسته یا ناخواسته به شدت محکوم است؛ زیرا هیچ سنخیتی با گفتمان اصلی انقلاب ندارد و در تعارض آشکار با اصالت و مبنای علمی دانشگاه است و تنها فایده آن ایجاد زمینه گناه و اختلاط در فضای مقدس دانشگاه هاست.
وی ادامه داد: عملکرد این جریان خزنده خاموش ضد فرهنگی که متاسفانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رشد مضاعفی پیدا کرده است برگزاری این قبیل مراسمات در دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که توسط مقام معظم رهبری به عنوان آبروی نظام نامبرده شده، با رقص و حرکات موزون در قالب جشن خوابگاه ها توسط اعضای شورای صنفی یا حتی تشکل های دیگر قابل قبول نیست.
برزگر با بیان اینکه گویا پس از توصیه‌ها و تذکرات متعدد، لازم است مسئولان و متولیان فرهنگی این دانشگاه در شهر شهید پرور قزوین در سیاست‌های فرهنگی اتخاذ شده تجدید نظر جدی لحاظ کنند تصریح کرد: اگر مسئولان توان مدیریت این مراسم ها را ندارند از همان ابتدا مجوزی صادر نکنند و اگر شد و کنترل از دست رفت باید پاسخگو باشند.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی با اجرای موسیقی و برنامه های شاد فرهنگی در بین جوانان در چارچوب قانون شرع و عرف مخالفتی ندارد خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی که همواره خود را فدایی راه آرمان‌های فرهنگی انقلاب می‌داند و اهداف اصلی فعالیت خود را در راستای گفتمان انقلاب تنظیم کرده، بار دیگر با توجه به حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر نائینی که از مدیران دلسوز و ارزشی استان می باشد انتظار دارد با صدور مجوز این قبیل مراسمات محکم تر برخورد و از بروز اتفاقات ضد فرهنگی بنام جشن خوابگاه ها در دانشگاه امام جلوگیری نماید و با مسببین نیز برخورد جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: به راستی اگر این قبیل اقدامات به صورت سهوی و یا عمدی کنترل آن از دست مسئولان مربوطه خارج ‌شود، این سئوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا مسئولین بنا دارند بر مبنای دیدگاه پلورالیستی و تسامح و تساهل مفرط بر فضای فعلی و با سوء استفاده از شعار اعتدال همچنان به حرکت در این مسیر مبادرت ورزند یا در مسیر اهداف عالی انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظّم رهبری مشخص شده، گام بردارند.
این مسئول عنوان کرد: مسئولین فرهنگی دانشگاه باید پاسخگوی این اهمال و کم کاری خود باشند که بر اساس کدام دغدغۀ فرهنگی حرکات موزون و رقص باید در محیط دانشگاه امری طبیعی شود؟ گر چه که نقطۀ آغاز این روند از اجرای موسیقی غیر قابل کنترل در دانشگاه شروع و به صورت یک سناریو در حال تکمیل پازل تهاجم فرهنگی دشمن است.
وی با اشاره به نقش فرهنگ در جوامع مختلف گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ ملت‌ها در می‌یابیم ریشه اصلی دگرگونی‌هایی که موجب ارتقاء یا نزول منزلت ملت‌ها شده، مسئله فرهنگ است و اصولا شاخص اصلی در پیشرفت و حرکت پیوسته هر ملت به سوی آرمان‌های ترسیمی‌اش تابع عملکرد تک تک افراد جامعه در قبال فرهنگ است.
برای مشاهده فیلم جشن خوابگاه‌های دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین
jashne-khabghaha کلیک کنید




9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها