خبرهای داغ:
جانشین راهبردی سپاه قزوین در مراسم جشن روز سرباز:
برزگر ویژگی های جوانان را بیان کرد و گفت: جوانان باید جسارت-شجاعت و توانایی نه گفتن را داشته باشند و باید بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و سر حق با کسی معامله نکنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۸۹۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین: جشن میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان صبح روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه 95 در حسینیه ثارالله سپاه استان با حضور مسولین و سربازان سپاه استان قزوین برگزار شد.
در این مراسم سرهنگ عباس برزگرجانشین راهبردی سپاه استان قزوین ضمن تبریک این ایام به سربازان به تاریخچه سربازی اشاره کرد و گفت:سربازی در ایران در سال 1303 توسط رضا شاه به مجلس شورای ملی داده و در سال 1304 به تصویب این مجلس رسید.
وی افزود:خدمت سربازی قبل از پیروزی انقلاب به دو نوع نظامی و خدمات اجتماعی تقسیم میشد و تفاوتشان این بود که خدمت نظامی مجموعه اقدامات رزمی را در بر می شد و خدمت اجتماعی به مجموعه کارهای اجتماعی و مدد رسانی گفته می شد.
جانشین راهبردی سپاه استان با اشاره به ویژگی های حضرت علی اکبر اظهار داشت:شجاعت-تبعیت از ولایت که در سطح کلان مملکت تبعیت از رهبری است و در سطح پایین تبعیت از پدر . مادر است که متاسفانه ما در این زمینه کمی دچار مشکل هستیم و دیگر ویژگی حضرت علی اکبر روحیه شهادت طلبی است که در اکثر جوانان ما این روحیه وجود دارد.
برزگر ویژگی های جوانان را بیان کرد و گفت: جوانان باید جسارت-شجاعت و توانایی نه گفتن را داشته باشند و باید بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و سر حق با کسی معامله نکنند-غیرتمند و سازمان پذیر باشند و نظم و انضباط را در هرجا رعایت کنند-مغلوب شرایط نشوندو اهل افراط و تفریط و تکبر و نفاخر نباشند تا در زندگی به سعادت و کمال برسند.
وی در ادامه به خطراتی که جوانان را تهدید میکند اشاره کرد و گفت:عدم استفاده ار انرژی جوانی و اینکه باید درک کند که دیگر این دوران برای آنها تکرا نمی شود -سو استفاده فرصت طلبانه از دل پاکی جوانان-تحت تاثیر قرار گرفتن سریع در برابر شرایط -نداشتن تجربه کافی و مناسب و عدم استفاده از تجربیات دیگران -آلوده شدن به رذایل اخلاقی مثل سیگار و قلیان کشیدن و دوستی با دوستان ناباب و بی توجهی به بزرگترها از خطراتی است که آینده جوانان ما را می تواند خراب کند.
در پایان مراسم جلسه پرسش و پاسخ بین سربازان و مسوولین برگزار شد که سربازان مشکلات خود را با مسولین سپاه در میان گزاشتند.


1001/پ30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها