خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امسال با آغاز ماه مبارک رمضان به 1700 تا 1750 مرکز مبلغ اعزام شده که امیدواریم سبب استفاده بیشتر مردم از شبکه تبلیغی گسترده در استان شود.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۳۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان همدان اظهار داشت: مردمی‌شدن برنامه‌های فرهنگی در حال رونق گرفتناست و حضور جوانان در برنامه‌ها به‌ویژه جشن‌های مذهبی از نقاط قوت این مراسم‌ها محسوب می‌شود.
وی با تبیین اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان افزود: این ماه فرصتی است تا انسان راهبردهای لازم برای رسیدن به جایگاه خلیفه الهی را به‌کار گیرد.

دشتکی گفت: عبادت و تقرب به خداوند یکتا از جمله راهکارهای موثر برای رشد انسان است که در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد بنابراین فرصت بسیار مغتنمی است که دستگاه‌های متولی امور مذهبی و فرهنگی می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح برای تحول اجتماعی و فردی در جامعه از آن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر توجه به قرآن و عترت در برنامه‌ها ابراز کرد: ستاد برگزاری شئون فرهنگی با همکاری اعضای مجموعه در این ماه ضمن استفاده از مبلغین بومی، میزبان بیش از 600 مبلغ غیربومی است که حضور آن‌ها فرصت بسیار ارزشمندی را برای استان ایجاد می‌کند.

وی توجه به برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در محلات را از دیگر ملزومات برنامه‌ها برشمرد و افزود: 218 موسسه متولی برگزاری مراسم جزخوانی و تفسیر قرآن کریم در مناطق مختلف همدان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اجرای طرح جهادی آموزش قرآن کریم در مناطق روستایی با حضور مبلغین خبر داد و گفت: اعزام حاظفان و قاریان به مناطق مختلف به‌ویژه مناطق محروم استان در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی با درخواست برای گسترش برنامه‌های شب‌های احیاء با محوریت مساجد در محلات خاطرنشان کرد: امسال با آغاز ماه مبارک رمضان به 1700 تا 1750 مرکز مبلغ اعزام شده که امیدواریم سبب استفاده بیشتر مردم از شبکه تبلیغی گسترده در استان شود.

دشتکی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان درباره ساماندهی مراکز تفریحی و خدماتی نیز یادآور شد: مراکز خدماتی، تفریحی، بیمارستان‌ها و پارک‌ها که در ماه مبارک رمضان میزبان مسافران هستند باید با برنامه‌ریزی صحیح، علاوه بر احترام به افکار عمومی، حفظ حرمت ماه رمضان و حقوق شهروندی، موجبات آسودگی مسافرانی که نمی‌توانند در این ایام روزه‌دار باشند را فراهم کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح منبر نو نیز افزود: این برنامه نیز با حضور مبلغان غیربومی به درخواست مبلغان بومی برای استفاده هرچه بیشتر مردم از ظرفیت‌های تبلیغی در مراکز محوری در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات