وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک اقدام بسیار ارزشمند است که در ابتدا باید میان مردم به یک فرهنگ تبدیل شود؛ یعنی مردم بدانند مشکلات روزمره آنان به اقتصاد مقاومتی وابسته است.
مدنی با بیان اینکه در میان مردم اصلا مهم نبود که چگونه رانندگی کنند و به چه نکات ایمینی توجه کنند، ادامه داد: اما امروز میبینیم که بدون استثناء افراد به محض نشستن پشت اتوممبیل خود کمربندشان را میبندند که این از همان فرهنگ سازی نشأت میگیرد.
این جامعه شناس گفت: اگر میخواهیم در اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنیم باید با مردم با زبان خودشان صحبت شود؛ برای مثال باید به خانوادهها آگاهی دهیم که اگر می گوییم فقط کالای ایرانی بخرید برای این است که میخواهیم فرزندان خودتان را از بیکاری نجات دهیم.
وی در ادامه با اشاره به همت و تعصب مردم بر اقتدار کشورشان اذعان داشت: این مردم همیشه در مواقع حساس و بحران به موقع ورود کردهاند و با قدرت پای نظام اسلامی ایستادهاند، پس باید بدانند اقتصاد مقاومتی به اقتدار کشورشان مربوط میشود.
مدنی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید در همه جای کشور به یکباره مطرح شود؛ از مهد کودکها گرفته تا دبستان، دانشگاه و محیطهای کار؛ برای مثال دولت به مهد کودکها ابلاغ کند که فقط از کالاهای ایرانی استفاده کنند و به خانوادهها نیز اطلاع رسانی شود از هر خانوادهای که بیشترین خرید کالای ایرانی را داشته باشند تجلیل خواهد شد.
مروری بر فهرست سیاه اقدامات آلمان در جنگ تحمیلی هشت ساله
یادداشت | محمد یوسفیان
یادداشت |