خبرهای داغ:
معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان همدان گفت: پیگیری و برخورد با افراد دارای بیش از 8 سال غیبت در دستور کار سازمان وظیفه عمومی قرار گرفته است و دستگیری مشمولان غایب و سربازان فراری نیز شدت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۰۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا خزائی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیگیری و برخورد با افراد دارای بیش از 8 سال غیبت در دستور کار سازمان وظیفه عمومی قرار گرفته است و دستگیری مشمولان غایب و سربازان فراری نیز شدت می‌گیرد.

وی افزود: براساس قانون بودجه 95 که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است افراد مشمول و سربازان فراری دارای بیش از 8 سال غیبت می‌توانند به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند و با تحویل مدارک مورد نیاز براساس مدرک تحصیلی با پرداخت جریمه غیبت از خدمت سربازی تا زمان صلح معاف شوند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان همدان بیان کرد: مبالغ پایه برای پرداخت جریمه معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان غایب با مدرک تحصیلی زیر دیپلم 10 میلیون تومان، مدرک دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان و دکترای پزشکی 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: مشمولان غایب به ازای هر سال غیبت اضافه‌تر از 8 سال باید 10 درصد کل مبلغ جریمه را به حساب خزانه واریز کنند و همچنین مشمولان غایب متأهل 5 درصد و به ازای هر فرزند 5 درصد از جریمه غیبت را مورد بخشش قرار می‌گیرند.

خزائی با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان زیر 500 نفر مشمول غایب و سرباز فراری بیش از 8 سال غیبت داشتیم، گفت: امسال مبالغ جریمه قابل تقسیط شدن است و در این راستا یک سوم کل مبلغ جریمه را مشمولان غایب پرداخت می‌کنند و مابقی جریمه را با دریافت تهسیلات بانکی و ارائه ضمانت نامه بانکی با بازپرداخت تعیین شده از سوی بانک پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از 20 اردیبهشت ماه ثبت نام از مشمولان غایب بیش از 8 سال غیبت در دفاتر پلیس+10 آغاز شده است، افزود: براساس دستورالعمل ویژه و ابلاغی سازمان نظام وظیفه عمومی هیچ یک از مؤسسات دولتی و خصوصی، کارگاه‌ها و اصناف اجازه استخدام و بکارگیری مشمولان غایب را ندارند و در صورت بکارگیری این کارفرماها باید از طریق اصناف، سازمان صنعت و معدن و اداره کار به مراجع قضایی معرفی شوند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان همدان تأکید کرد: بخشی از نیازمندهای نیروهای مسلح از طریق خدمت سربازی تأمین می‌شود و همچنین باید به کسانی که 2 سال به خدمت سربازی رفتند نیز احترام گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات