خبرهای داغ:
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در همدان تأکید کرد

ضرورت توجه ویژه به بحث آموزش و تحقیقات در صنعت آب و برق

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و رئیس شورای هماهنگی استان‌ها با تأکید بر اصل آموزش گفت: در بخش تحقیقات نیز نیازمند کار بیشتری هستیم که بر اساس ابلاغیه وزیر نیرو مقرر شده یک درصد از درآمد شرکت‌ها به آموزش و تحقیق اختصاص یابد.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۵۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اکبر مهاجری در سی و نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) و بزرگان در این ماه بر انس با قرآن بسیار سفارش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا استفاده واقعی از قرآن داشته باشیم، افزود: سنتی در وزارت نیرو رقم خورده و آن برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق آن را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: بسیاری از مسائل در این جلسات مطرح شده و با ارائه راهکار و پیگیری به نتیجه می‍‌‌‌رسد.

وی با تأکید بر اصل آموزش عنوان کرد: آموزش در صنعت آب و برق اهمیت ویژه‌ای دارد و خوشبختانه در استان همدان به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.

مهاجری با بیان اینکه مدیران باید آموزش را در تمام سطوح مدنظر قرار دهند، گفت: مدیریت از حلقه ضعیف خود ضربه می‌خورد که اگر آموزش و تقویت نیروها در دستور کار قرار گیرد قطعاً چنین موضوعی پیش نمی‌آید.

وی با بیان اینکه در بخش تحقیقات نیز نیازمند کار بیشتری هستیم، ادامه داد: متأسفانه در این زمینه وضع خوبی نداریم و با توجه به این موضوع و بر اساس ابلاغیه وزیر نیرو مقرر شده یک درصد از درآمد شرکت‌ها به آموزش و تحقیق اختصاص یابد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: همکاری با دانشگاه‌ها نیز یکی دیگر از تأکیدات است که هر شرکت یک دانشگاه معین داشته باشد که خوشبختانه در استان همدان تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به بحث نیروی انسانی ابراز داشت: نیروی خوب و کافی در کشور وجود دارد و جذب نیرو از طریق آزمون انجام می‌شود و در این خصوص پیگیری کرده‌ایم تا مجوز 10 درصد استخدام را از دولت بگیریم.

مهاجری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از مجموعه صنعت آب و برق استان همدان بیان کرد: توجه به بازنشستگان نقطه قوتی برای این مجموعه است.

وی افزود: تشکیل کانون بازنشستگان مشترک در صنعت آب و برق و ایجاد انسجام، همدلی و مودت بین خانواده‌‌های همکاران با اجرای برنامه‌های مختلف به صورت مشترک از مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه توجه ویژه به مسائل فرهنگی که امروز یکی از مسائل مهم کشور است در همدان انجام شده است، یادآور شد: خطوط اصلی بخش فرهنگی در وزارت نیرو بر سه موضوع نماز، امر به معروف و قرآن استوار است.

وی با اشاره به عملکرد خوب و درخشان وزارت نیرو در نماز و امر به معروف عنوان کرد: در استان‌ها نیز شاهد همین عملکرد در زیرمجموعه وزارت نیرو هستیم.

مهاجری با تأکید بر پرداختن به مسائل خانواده‌ها اظهار داشت: امروز یکی از معضلات در کشورهای صنعتی گسست خانواده‌ها و اعضای خانواده است که باید مسئول شورای هماهنگی توجه خاصی به مسائل فرهنگی و خانوادگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: حضور مشاور امور بانوان در جلسات شورای هماهنگی می‌تواند در تصمیمات‌ و مصوبات مربوط به خانواده همکاران اثربخش باشد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات