خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

تکریم ارزش‌های انقلاب در حفظ و ترویج انقلاب تأثیرگذار است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: تکریم ارزش‌های انقلاب در حفظ و ترویج انقلاب و نسل سوم و چهارم انقلاب تأثیرگذار است.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۷۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان که با موضوع «بررسی تداوم ترویج فرهنگ انقلاب در مدیریت شهری» برگزار شد با بیان اینکه ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود، بیان داشت: تکریم ارزش‌های انقلاب در حفظ و ترویج انقلاب و نسل سوم و چهارم انقلاب تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب نیازمند بازتعریف است، افزود: در برخی موارد روند انجام کار در دستگاه‌های اجرایی موجب بدبینی مردم به انقلاب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه شهرداری دارای بیشترین ارباب رجوع است، عنوان کرد: اجرای درخواست های مردم موجب خوش‌بینی به انقلاب می‌شود و هر فردی در هر جایگاهی مردم را نسبت به انقلاب خوش‌بین کند خود یک انقلابی است.

* فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه بیدار شود

رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه بر تشکیل ستادی راهبردی با محوری مشخص به منظور برجسته کردن حسن‌ها و از بین بردن قبح‌ها تاکید کرد.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه باید بر اساس محورهای مشخص شده کار انجام و به جامعه منعکس شود، گفت: دولت باید خط مشی دولت اسلامی را در جامعه اعمال کند.

وی با انتقاد از اینکه در برخی پست ها فرد انقلابی برای قبول مسئولیت معرفی می‌شود اما در بدنه دولت به کار گرفته نمی‌شود، گفت: کنار گذاشتن فرد مذهبی، متدین و انقلابی دهن‌کجی به انقلاب و در واقع نفی انقلاب است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در برخی موارد حسن‌ها در جامعه دفع و قبح‌ها جایگزین می‌شوند، درحالی که اگر مسئولان انقلابی کار کنند ۹۰ درصد مشکلات رفع می‌شود، گفت: متاسفانه عملکرد برخی افراد دور از فرهنگ انقلابی است.

وی با بیان اینکه برخی افراد سیستماتیک کار می‌کنند و افرادی را به کار می‌گیرند که از آنان توجه به دین و ترویج فرهنگ انقلابی انتظار می رود، گفت: باید نیازهای جامعه را سنجید و خلأها را پر کرد.

نظری با بیان اینکه در بیشتر مواقع مردم را ملاک قرار داده‌ایم و به آنها توصیه می‌کنیم در حالی که مشکل از خودمان و دولت است، گفت: باید فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه بیدار شود.

وی فراموش کردن روحیه مطالبه‌گری را از مشکلات جامعه دانست و گفت: انگیزه مطالبه‌گری در جامعه ازبین رفته در حالی که افراد باید اندیشه‌پرور و مطالبه‌گر باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احساس را جایگزین اندیشه و عقلانیت کرده ایم، عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه دولت‌ها هستند که آسیب‌های زیادی به مردم زده‌اند بنابراین اصلاح ساختار دولت ضروری است.

وی با بیان اینکه باید عقلانیت را در جامعه رواج دهیم تا مشکلات حل شود، گفت: جامعه با احساسات پیشرفت نمی‌کند بلکه باید عقلانیت و اندیشه را در افراد زنده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار