کد خبر: ۸۶۹۴۱۷۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

ظهر امروز چهارمین دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور حدود 100 نفر (برادر و خواهر) در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده در این دوره اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرائض واجبی است که امروزه کم کم به دست فراموشی سپرده شده و کمتر به آن توجه می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد امر به و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در احادیث و روایات رسیده از ائمه (ع) سفارش زیادی به این موضوع شده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از جمله موضوعات مهمی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده و بر اجرای آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: در سوره‌هایی مانند آل‌عمران (آیه‌های 104 و 110)، لقمان (آیه 17) و توبه (آیه 71) به این موضوع اشاره شده و خداوند از مردم خواسته است این امر را در جامعه عملی کرده و انجام دهند.

فتاح‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون سه دوره آموزشی ویژه امر به معروف و نهی از منکر در یاسوج برگزار شده است، افزود: تاکنون حدود 250 نفر در این دوره‌ها شرکت و برای آنها کارت شناسایی طلایه‌داران معروف صادر شده است.

این مسؤول ادامه داد: کارت شناسایی جدید با عنوان ضابطین امر به معروف و نهی از منکر صادر خواهد شد و با استفاده از این کارت‌ها آمران به معروف و ناهیان از منکر پس از تذکر لسانی در صورتی که فرد خاطی به حرف وی ترتیب اثر ندهند، می‌توانند به مسؤولان قضایی  اطلاع داده و تا حضور آنها در صحنه متخلف را نگه دارند.

وی وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر را تنها محدود به تذکر در حوزه حجاب یا بدحجابی نداست و گفت: این افراد حق تذکر در مورد موضوعاتی مانند احتکار و گرانی، مغازه‌ها، خودروها و اماکن را نیز دارند و حرف آنها برای دادستان قضایی مستند است.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان بویراحمد، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر متشکل از امام جمعه، فرمانداری، ادارات و بخش‌های مختلف است که امام جمعه هر شهر به عنوان رئیس این ستاد است.

وی ادامه داد: در هر ماه دو جلسه با حضور اعضای ستاد برگزار شده و گزارشاتی که توسط ضابطین امر به معروف و نهی از منکر به ستاد رسیده بررسی و پس از پیگیری توسط واحد مربوطه نتیجه به ستاد گزارش خواهد شد.

فتاح‌زاده از راه‌اندازی شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر با قاضی ویژه این امر در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این شعبه در مرکز استان راه‌اندازی خواهد شد و در آینده با افزایش تعداد اعضای ستاد، این شعبه در دیگر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: اهم کارها و فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تکیه بر نیروهای مردمی انجام خواهد شد و تنها در مواردی که نیاز به عملیات قانونی باشد مسؤولان قضایی وارد عمل خواهند شد.

فتاح‌زاده با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: امسال قرار است مجلس بودجه خاصی در اختیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهد تا بتواند فعالیت‌های خود را گسترش داده و خدمات بهتری جهت برقراری امنیت جامعه ارائه دهد.

ارسال نظرات