خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ نمازخوانی در جامعه بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر فرهنگ نمازخوانی در کشور تقویت شود دادگستری ها تعطیل می‌شوند، گفت: امروزه فرهنگ ما، فرهنگ نماز خوانی نیست و برای کوچک‌ترین مشکلات باید به دادگستری ها مراجعه کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۱۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین ایمانی در جلسه جزء خوانی مدرسه علمیه خواهران شهرستان فامنین ، اظهار داشت: ازدواج نباید به نیت سمعه یعنی سر زبان‌ها افتادن و جلب نظر، باشد و کسی که چنین کاری را انجام دهد به پدر و مادرش ظلم کرده است.

وی در این زمینه با بیان روایتی اظهار کرد: کسی که با زنی ازدواج کند به خاطر عزت اجتماعی آن زن خداوند برایش جز خواری نمی افزاید و کسی که با زنی ازدواج کند به خاطر مالش خداوند برایش جز فقر نمی افزاید و کسی که با زنی ازدواج کند به خاطر اعتبار اجتماعی اش خداوند جز به پستی او نمی افزاید اما کسی که با زنی ازدواج کند تا با آن ازدواج چشمش را از نامحرم بپوشاند یا از خیانت ناموسی به دیگران مصون باشد یا با نیت صله رحم فامیل فقیری را بگیرد خداوند این ازدواج را بر آن مرد و زن مبارک می سازد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش امام(ره) و با بیان اینکه اگر فرهنگ نماز خوانی در کشور تقویت شود دادگستری ها تعطیل می‌شوند، افزود: امروزه فرهنگمان فرهنگ نمازخوانی نیست و برای کوچک‌ترین مشکلات باید به دادگستری ها مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: پدر و مادرها سعی کنند کوچک‌ترین صحبت عمو و دایی به فرزند را بزرگ نکنند و همچنین نباید نظر بچه ها را نسبت به اقوام منفی کرد.

دکتر ایمانی ابراز داشت: سعی کنیم پنجشنبه ها فرزندانمان را نیز همراه خود به زیارت اهل قبور ببریم و برخی خوبی های امواتمان را برایشان تعریف کنیم و هنگام بازگشت برای آنها هدیه بخریم تا خاطره خوشی در ذهنشان باقی بماند.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا حرمت بزرگترها حفظ شود، گفت: عده ای بر این باور هستند که در هر جایی باید بر اساس همان موقعیت عمل کرد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه تقوا انجام تمام واجبات و دوری از تمام محرمات است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه استغفار و طلب آمرزش است بنابراین هر گناهی که کرده‌ایم نباید از رحمت خداوند ناامید باشیم بلکه باید از این ماه بهره ببریم و استغفار کنیم چراکه بهترین ذکر بعد از لااله الا الله و صلوات، استغفار کردن است.

وی خاطرنشان کرد: این ایام لحظات بسیار خوبی است برای نزدیک شدن به خدا و انجام کارهای خیر، هر کس به اندازه توان خود بهره مند شود و اعمال خود را بررسی کرده و استغفار کند.

ایمانی با بیان اینکه باید به فکر نیازمندان نیز باشیم، اظهار داشت: در جامعه کنونی نیاز به نقش پر رنگ قرآن و توجه به دستورات خداوند در کلام نور، لازمه زندگی است.

وی با بیان اینکه نباید تنها به قرائت قرآن اکتفا کنیم، خاطرنشان کرد: هر لحظه با عمل به قرآن، به آرامش حقیقی می‌رسیم و باید به فرزندانمان آموزش دهیم که در مساجد حاضر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار