امام جمعه اردل گفت: یکی از بزرگترین و با اهمیت ترین دستورات اجتماعی دین مبین اسلام امر به معروف ونهی از منکر است.
کد خبر: ۸۶۹۵۴۱۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه اردل در جلسه اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، بیان داشت: یکی از بزرگترین و با اهمیت ترین دستورات اجتماعی دین مبین اسلام امر به معروف ونهی از منکر است که آثار بسیار سودمندی دارد و خداوند متعال به خاطر نقش سازنده آن در زندگی انسانها ثواب زیادی هم برای آن در نظر گرفته است.

حجت الاسلام موسی سلمانپور، گفت: چرا ما اینقدر نسبت به امر به معروف ونهی از منکربی تفاوتیم؟ بسیاری از ما می دانیم که این امر چقدر اهمیت دارد و اطلاعات زیادی در این مورد داریم و روایات زیادی شنیده ایم ولی به بهانه اینکه شرایطش را نداریم، یا از کجا معلوم است تاثیر داشته باشد این واجب مهم را فراموش کرده ایم .

امام جمعه اردل افزود: اگر همه آحاد مردم جامعه نسبت به این وظیفه شرعی عمل نمایند، قریب به اتفاق مورادی که نیاز به امر به معروف یا نهی از منکر دارد با همان تذکر زبانی برطرف می شود؛ ولی مشکل اینجاست که مردم نسبت به این فریضه دینی احساس وظیفه نمایند.

وی، تصریح کرد: در برخی امور باید زمینه ها و مقدمات امر به معروف ونهی از منکر را فراهم نمود وحتی اگر لازم شد در این زمینه اقدامات تحقیقاتی انجام شود.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان اردل، گفت: یکی از اصولی ترین شرایط امر به معروف و نهی از منکر، احتمال اثرگذاری آن می باشد و وجود چنین شرطی به معنای خالی کردن شانه از این وظیفه مهم شرعی نیست؛ بلکه از وظایف بسیار مهم آمرین به معروف و ناهیان از منکر که کمتر نیز بدان توجه می نمایند این است که در هر موضوعی روشهای اثرگذار امر به معروف و نهی از منکر را بررسی، کشف و اجرایی نمایند.

وی، گفت: در صورت عدم شناخت روش های تاثیر گذار، ممکن است نتیجه معکوس عائد آمرین به معروف و ناهیان از منکر گردد.

در ادامه این جلسه پیرامون مسائل مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اردل تبادل نظر شد.

ارسال نظرات