خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: جای خالی معروف های زیادی در جامعه احساس می شود که عموم مسلمانان باید برای به وقوع پیوستن آن تلاش کنند، امیدواریم که ما عارف و عامل به امر به معروف و نهی از منکر باشیم.
کد خبر: ۸۷۰۲۳۴۵
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قروین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون امر به معروف و نهی از منکر و لزوم برپایی این حکم الهی در جامعه اسلامی اظهار کرد: اصل و پایه هر اعتقاد و مذهبی  بر شناخت و معرفت استوار است.

وی ادامه داد: اگر متدینین به هر عقیده ای(اسلام و جر آن) شناختی که باید را از عقیده شان نداشته باشند تمامی اعمال آنها مانند سنگی در تاریکی است که ممکن است به هدف برسد و ممکن است هرگط به منزل مقصود دست نیابند.

کاظم لو توضیح داد: هر آنچه در عالم  وجود دارد در دو جبهه خوب یا بد دسته بندی می‌شود و اگر بخواهیم سعادتمند باشیم باید تا حدودی خوبی ها و بدی ها و نیز مرز بین آنها را بشناسیم؛خوبی‌ها با همان معروف ها را برای عمل کردن و شناساندن به سایرین بشناسیم و نیز بدی ها یا همان منکر ها را نیز برا یه منظور اجتناب بشناسیم و مرز آنها را مشخص کرده به منکرات نزدیک نشویم و کمک کنیم تا سایر ابنا جامعه هم از آنها دور بمانند.

این مقام مسئول متذکر شد: ابندا باید آفت ها را بشناسیم تا بتوانیم طریقه مقابله با آن را نیز به دست آوریم عمل به معروف یک راه است که منکرات خار های همان راه محسوب می شوند.

وی افزود: وظیفه ما ایجاب می کند که در ابتدا معروف را بشناسیم، به آن عمل کنیم و در نهایت به عنوان عضوی از جامعه سایرین را به آن تشویق کنیم.

کاظم لو با اشاره به حدیثی از امیر مومنان  که می فرمایند "اگر فردی در جامعه باشد و امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهد مانند مرده ای است در میان زندگان" گفت: وظیفه مسلمانی ایجاب می کند تا خوب و بد را شناخته و آن را در جامعه نیز عملی کنیم، به این مسئله نیز باید توجه داشته باشیم که منکر ها و معروف ها دائم در حال تغییر و کم و زیاد شدن هستند لذا هر گز نباید نسبت به آنها غلت کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در پابان یادآور شد: جای خالی معروف های زیادی در جامعه احساس می شود که عموم مسلمانان باید برای به وقوع پیوستن آن تلاش کنند، امیدواریم که ما عارف و عامل به امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها