خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۰۳۴۸۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کارشناس مسائل مذهبی ضمن بررسی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: با عملی کردن امر به معروف و  نهی از منکر امت اسلام برترین امم است.
حجت الاسلام  ابراهیمی کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون  اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم اجرای آن در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و از نظرشیعیان از فروع دین اسلام است.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود، و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنها است.
این مسئول تبیین کرد:امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.
ابراهیمی با استناد به آیات قرآن توضیح داد: قرآن امت اسلامی را بهترین امت ها معرفی میکند، مصداق بهترین امت بودن مسلمانان، امر کردن به معروف و نهی کردن از منکر است، اگر مسلمانان از انجام این فریضه ی مهم کناره گیری کنند با امت های دیگری چون مسیح، یهود و نصاری تفاوت چندانی نخواهند داشت.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر سبب افزایش عدالت اجتماعی، استواری نظام اسلامی و قدرتمندی مومنان، افزایش امنیت و تضعیف جبهه نفاق در جامعه می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی در پایان امر به معروف و نهی از منکر را عاملی برای نجات دادن جامعه از انحطاط و عقب ماندگی دانست و افزود همگان باید در پیشگاه خداوند در خصوص عمل به این فریضه الهی پاسخگو باشند.

1102/ت30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها