جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه در گفتگو با «بسیج»:

12 تیر روز افشای حقوق بشر آمریکایی شود

سردار سرخیلی گفت: این هفته، هفته خاصی است یعنی از 6 تیر تا 12 تیر امام خامنه ای پیشنهادی داشتند که هفته افشای حقوق بشر آمریکایی شود که حادثه انفجار هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی در این ایام واقع شده است.
کد خبر: ۸۷۰۴۳۰۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
سردار سرخیلی، جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سالروز جنایت آمریکا در به آتش کشیدن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس گفت: هشت سال دفاع مقدس جنگ ما با صدامی بود که چراغ سبز را از غرب و شرق گرفته بود و به نظام جمهوری اسلامی تهاجم کرد. 

وی افزود: در طول این دوران هشت سال به جز سال اول رزمندگان ما توفیق پیدا می کردند در نبرد زمینی رژیم صدام و ماشین جنگیش را مورد صدمات زیادی قرار دهند و می شود گفت که ما در عملیات بیت المقدس بیشتر خاک خود را از دست دشمن آزاد کردیم به جز محدود مناطق و بعد از آن چون قطع نامه درستی صادر نشد و به  صدام هم به این علت که او تجهیز می شد و کشور های مختلف به او کمک تسلیحاتی می کردند و ما در حصر اقتصادی و نظامی بودیم و نمی شد به صدام اطمینان کافی کرد.

سردار سرخیلی عنوان کرد: تصمیم تنبیه متجاوز در دستور کار قرار گرفت و در نهایت سال 65 ضربات سنگینی صدام خورد تا اینکه ما وارد مناطق و خاک رژیم بعث شدیم و ما توانسته بودیم از اروند با آن شرایط سخت عبور کنیم و صدام را از دسترسی کامل به دریا منع کنیم. 

وی تصریح کرد: توسعه جنگ را صدام در چند عرصه آغاز کرد، که اول شروع به عملیات های شیمیایی نمود که اول در عملیات خیبر بود و سپس در منطقه سردشت علیه مردم عادی دست به این جنایت زد.

سردار سرخیلی عنوان کرد: دومین اقدام موشک باران مناطق مسکونی ایران و مردم را در دستور کار قرار داد و نهایتا وارد جنگ دریا شد و با زدن کشتی ها و سکو های نفتی ایران در اولین اقدام قصد داشت که ما را از دسترسی و فروش منابع انرژی منع کند و دومین هدف او پای کشور های بیگانه را به خلیج فارس باز کند.

وی با اشاره به حضور مستقیم آمریکا و خباثت های آنها در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: آمریکا که منتظر چنین فرصتی بود کشتی های جنگی خود را به بهانه حمایت و پشتیبانی از کشتی های تجاری  به خلیج فارس اعزام کرد، این ورود به این صورت بود که ما با آمریکایی ها وارد تنش شدیم و درگیری گسترش پیدا کرد تا اینکه آمریکایی ها سکو های نفتی و کشتی های ما را زدند و ما نیز مقابله به مثل کردیم و توانستیم در بعضی موارد کشتی و هلکوپترهای آنها را مورد هدف قرار دهیم.


جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه افزود: در نهایت در سال 67 آمریکایی ها یک جنایت بزرگ را رقم زدندکه کمتر در دنیا سابقه داشت و تنها یک مورد را بنده به خاطر دارم و آن هم زدن هواپیمای کره توسط شوروی بود و ان نیز به عنوان یک جنایت جنگی لحاظ شد.

این سردار سپاه تاکید کرد: تجاوز به حقوق بشر در این حادثه کاملا نمایان است، در این اتفاق تمام اسناد و مدارک خود امریکایی ها حاکی بر این است که این هواپیما مسافربری است و در منطقه هوایی مطمئن حرکت می کرد.

سردار سرخیلی عنوان کرد:  یعنی ناو سایو اعلام کرده بود که یک هواپیمای مسافر بری در اسمان است ولی ناو وینسز هواپیما را مورد هدف قرار داد و 290 نفر از مسافران این هواپیما را به شهادت رساندند که قریب به 66 کودک در این جمع بود و این یک جنایت بزرگ در سال 67 بود و بعد از آن هم جنگ به شکل خاص خود به پایان رسید.

جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: آمریکا قبلا هم جنایت علیه حقوق بشر داشته و در دریای شمال، هیروشیما، ویتنام و کره و... با انواع مختلف جنگ افزار از بمب اتمی تا شیمیایی مرتکب جنایت شده بود و این اقدام نیز علیه مردم بی گناه انجام شده است.

 این سردار سپاه افزود: این مقدمه ای است بر 12 تیر که یک جنایت است و بماند که حمله خود صدام نیز با چراغ سبز آمریکا انجام شد و صدام هم نه محکوم شد و نه درست محاکمه شد و در نهایت خود آنها باعث شدند که صدام را نابود کنند.

وی خاطرنشان کرد: این هفته هفته خاصی است یعنی از 6 تیر تا 12 تیر امام خامنه ای پیشنهادی داشتند که هفته افشای حقوق بشر آمریکایی شود که 12 تیر هم در این ایام واقع شده و تاکید داریم که باید به این مساله بیش از پیش پرداخته شود و آمریکایی ها پشت نقاب دفاع از حقوق بشر نمانند و ماهیت آنان را باید افشا کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار