فرمانده سپاه ناحیه زرندیه حجاب و عفاف را مایه آرامش روانی جامعه دانست و گفت: بسترهای تقویت موضوع حجاب و عفاف در جامعه بایستی از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف فراهم شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۲۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرگرد پاسدار محمد مهجوری در تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب سپاه ناحیه زرندیه گفت: حجاب پوسته‌ای برای حفظ عفت، ایمان و معنویت باطنی افراد در جامعه است.

وی افزود: حجاب از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است و وقتی ما الگویی از سبک زندگی دینی ارائه می‌دهیم، نمی‌توانیم مسأله حجاب و پوشش را نادیده بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه بدحجابی را ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: وظیفه نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب این است که با سلسله اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی، حجاب را در همه سطوح جامعه گسترش دهند.

سرگرد پاسدار مهجوری با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان گفت: بانوان در خط مقدم مقابله با جنگ نرم فرهنگی قرار دارند که به این منظور ۱۳۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان را فعال کرده‌اند تا برای از بین بردن حیا و عفت عمومی در جامعه ایرانی به‌خصوص در میان قشر بانوان فعالیت گسترده‌ای داشته باشد.

وی افزود: هفته عفاف و حجاب بهترین فرصت برای شناساندن توانایی‌های بسیج جامعه زنان در عرصه عفاف و حجاب ، ترویج و ارائه الگوی موفق و کارآمد به جامعه در زمینه سبک زندگی اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه ادامه داد: نهادینه سازی، گسترش فرهنگ حجاب و حفظ و پاسداری از آن سه مرحله مهم حجاب است که موفقیت در این مراحل، نیازمند حرکت جمعی پویا از سوی نهادهای عمومی و مردمی است که اگر همسویی و هم پوشانی در سطح فراگیر صورت نگیرد، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

سرگرد پاسدار مهجوری در پایان خاطرنشان کرد: ضعف ایمان، تهاجم فرهنگی، پیروی از هوای نفس، غفلت، عدم احساس مسؤلیت در حفظ ارزش‌ها، مدپرستی، جلب توجه، تقلید از مهم‌ترین عوامل و ریشه‌های بدحجابی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات