خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان عنوان کرد

ضربه‌های مهلک بدحجابی و مدهای جدید به فرهنگ اصیل استان همدان

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان با اشاره به وضعیت مطلوب عفاف و حجاب در استان همدان گفت: نباید از وجود توریست و بانوان بدحجاب و ارائه مدهای جدید نیز غافل باشیم که به اصالت و فرهنگ اصیل استان ضربه‌های مهلکی وارد کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۶۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

فاطمه ستاری‌نوید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در همدان با اشاره به روز عفف و حجاب اظهار داشت: در 21 تیرماه سال 1315 واقعه اسفبار مسجد گوهرشاد به دستور رضاخان اتفاق افتاد که در این واقعه جمعی از غیرتمندان این ملت در راه حفظ ارزش الهی عفت به شهادت رسیدند.

وی افزود: از سال گذشته بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی کشور قرار گرفت و این هفته با عناوینی خاص نامگذاری شد که هریک از این عناوین پیام مربوط به خود را در سطح جامعه اشاعه خواهند داد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته تصریح کرد: طی این هفته برنامه‌های متنوعی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت برگزار خواهد شد که از آن جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، مشاوره‌های رایگان، پاسخ به شبهات دینی، اهداء هدیه و شاخه گل به بانوان محجبه است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به طراحی و تولید پوشاک عفیفانه توسط برخی از کارگاه‌های خیاطی و تولیدی بسیجیان، اجتماع ملی مدافعان حریم خانواده در سراسر استان و برپایی نمایشگاه‌های محصولات عفاف و حجاب و نمایشگاه‌های فرهنگی اشاره کرد.

ستاری‌نوید با اشاره به اجتماع ملی مدافعان حریم خانواده که امروز 21 تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: در استان همدان نیز در 9 شهرستان این تجمع برگزار می‌شود که مهمترین و گسترده‌ترین تجمع در مرکز استان رأس ساعت 18 در بوستان ارم رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه در جامعه امروزی با توجه به هجمه دشمنان و جنگ نرم و خاموش دشمن متأسفانه رویکرد جوانان به بی‌حجابی و بدپوشی روزبه‌روز در حال افزایش است و وضعیت جامعه مطلوب نیست، افزود: اما وضعیت حجاب و عفاف در استان همدان با توجه به اینکه یکی از استان‌های مذهبی و به عبارت دیگر دارالمومنین است به نسبت استان‌های بزرگی همچون تهران و استان‌های شمالی کشور و اصفهان و شیراز بهتر و مطلوب‌تر است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان عنوان کرد: از وجود توریست و بانوان بدحجاب و ارائه مدهای جدید نیز نباید غافل باشیم که به اصالت و فرهنگ اصیل استان ضربه‌های مهلکی وارد کرده است.

وی ابراز داشت: دشمن درصدد است تا با هجمه‌های مختلف و شیوه‌های گوناگون و به فرمایش امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با ترویج تجملگرایی در بانوان روحیه تازه‌طلبی و افراط در آرایش و نمایش را تقویت کند تا از این طریق زمینه انحراف زنان و جامعه فراهم شود و زنان ما دیگر فرصت فکر کردن به طهارت اخلاقی را پیدا نکنند.

* ضرورت تقویت باورهای دینی و گفتمان‌سازی در راستای اشاعه عفاف و حجاب

ستاری‌نوید با بیان اینکه دشمن به دنبال این است تا از طریق انحراف جامعه به مقاصد سیاسی، نظامی و... خود برسد، گفت: ترویج فرهنگ و سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه، اصلاح رفتار بانوان و پوشش آنان در ادارات و همچنین در مدارس و دانشگاه‌ها از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این عزیزان بخش عمده‌ای از بانوان جامعه هستند، اگر اصلاح صورت پذیرد نه تنها بخش عمده‌ای از جامعه پوشش مناسب خواهند داشت بلکه برای سایر بانوان نیز الگو خواهند شد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان تصریح کرد: از دیگر راهکارهای اشاعه عفاف و حجاب در جامعه برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های مشاوره، آگاه‌سازی دختران و بانوان و آحاد جامعه از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: در اهمیت حجاب و عفاف همین بس که خداوند حکیم در قرآن کریم به آن اشاره کرده و حجاب یک حکم مسلم اسلامی است و اصل حجاب از ضروریات دینی محسوب می‌شود و رعایت آن نیز واجب و لازم بوده و ترک و عدم رعایت آن معصیت و گناه است.

ستاری‌نوید اظهار داشت: باید توجه داشت که حفظ حجاب رفتاری است که مربوط به حریم عمومی جامعه بوده و باید ملاحظات عرفی رعایت شود تا امنیت جامعه آسیب نبیند.

به گفته وی تحول در سطح مهدکودک‌ها و آموزش آموزه‌های دینی در آن و مراکز پیش دبستانی و آموزش و پرورش و همچنین رویکرد جدی صدا و سیما به مقوله عفاف و حجاب از طریق تولید محتواهای مناسب، توجه به امر عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیز از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان خاطرنشان کرد: تقویت باورهای دینی در سطح جامعه به ویژه جوانان و مراکز آموزش عالی از طریق کتاب‌های درسی و دانشگاهی و کرسی‌های آزاد اندیشی، جلسات پرسش و پاسخ و ایجاد دغدغه برای آقایان در راستای افزایش روحیه غیرت و جوانمرددی و فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی توسط مبلغین تبلیغات اسلامی نیز برنامه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار