خبرهای داغ:
معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح:

تعامل بیشتر بین مسئولان باعث انجام بهتر کارها می‌شود/ضرورت ایجاد رویه واحد در برداشت از قانون

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در هر استان تعامل بین مسئولان نظام بیشتر باشد، مشکلات کمتر و بهتر کار می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۸۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد مصدق صبح امروز در آئین افتتاحیه ششمین کارگاه آموزشی منطقه‌ای ویژه قضات غرب کشور به میزبانی همدان اظهار داشت: تشکیل نشست‌های علمی در همه سازمان‌ها و نهادها اعم از سازمان‌های نیروهای مسلح، قوه قضاییه و قوه مجریه یک ضرورت است.

وی افزود: در قوه قضاییه با توجه به اینکه در سال 92 قوانین مهم آئین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی تصویب و اجرای آنها الزامی شد برای تبیین قوانین در بررسی پرونده اتهامات تشکیل این کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح که سازمان تابعه قوه قضاییه است از سال‌های پیش اهمیت ویژه به نشست‌های علمی داده شده است به طوری که قضات در استان‌ها هفته‌ای یک روز برای بررسی مسائل پرونده نشست برگزار می‌کنند.

وی گفت: به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی کشور به 8 منطقه تقسیم شده است و امروز ششمین کارگاه در منطقه 6 کشور با موضوع بررسی اتهامات مباحث حدود قصاص و دیات در قانون مجازات اسلامی مصوب در سال 92 به مرکزیت همدان برگزار می‌شود.

مصدق عنوان کرد: قاضی باید از قانون برداشت کند اما گاهی برداشت 2 قاضی متفاوت است و این اختلاف برداشت‌ها سبب می‌شود فردی 5 سال از دیگری بیشتر در زندان بماند.

وی خطاب به قضات گفت: برداشت‌های خود را از قانون یکسان و یکنواخت کنند تا در کشور رویه واحدی در زمینه برداشت از قانون ایجاد شود.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با ابراز خرسندی از برقرار بودن تعامل بین مسئولان استان همدان با نیروهای مسلح افزود: در هر استان تعامل بین مسئولان نظام بیشتر باشد، مشکلات کمتر و بهتر کار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات