حجت الاسلام شجونی در گفت و گو با «بسیج»:

سکوت دولت در قبال رفتار خصمانه سعودی شکسته شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بایستی تعهد و تعصب دینی داشته باشند و در رابطه با این مساله انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند و در زمینه احقاق حق ملت و حجاج ایرانی فعالتر شوند.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۵۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با اقدامات خصمانه عربستان سعودی علیه ایران و واگذاری سهمیه حج کشورمان به کشورهای دیگر اظهار داشت: متاسفانه برگزاری مناسک حج و شهر مکه و مدینه در دست سعودی ها است که وهابی هستند و با قرآن فاصله دارند و به درستی مسئولیت آن را انجام ندادند.
 
شجونی با بیان اینکه دولت سعودی با آمریکا و اسراییل روابط تنگاتنگی دارد و مجری دستورات آنان در منطقه است؛ گفت: آنها به کشتار و بمباران مردم یمن و مقاومت می پردازند و شاهدیم که دول غربی و آمریکا بیشترین درآمدهای خود را از طریق فروش تسلیحات به کشورهایی مثل عربستان دارند.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انفعال دستگاه دیپلماسی در نحوه مواجهه به سعودی ها، تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران بایستی در قبال اقدامات دولت سعودی علیه کشورمان که در حوادثی همچون تجاوز ماموران امنیتی این کشور به اتباع ایرانی، کشتار حجاج در منا، حضور نماینده رسمی این کشور در تجمع منافقین، مصاحبه مداخله جویانه وزیر امور خارجه سعودی علیه ایران و مسدودکردن راه حج بر حجاج، اقدام صریح و قاطعی انجام دهد.
 
حجت الاسلام شجونی همچنین افزود: متاسفانه برخی از مسئولین ما نیز با عربستان همسو هستند و دچار بی بصیرتی می باشند. اقدامات عربستان سعودی همانند کشتار مردم یمن، زندانی کردن علما و شیعیان عربستان، همکاری و رابطه تنگاتنگ با اسراییل، حمایت مالی و تسلیحاتی از گروهک داعش، ماهیت پلید و ظالمانه آن کشور را آشکار ساخته است. وزارت امور خارجه باید به محکومیت شدید این اعمال بپردازد و اقدام عملی برای منافع ملت ایران انجام دهد.
 
وی در ادامه بیان کرد: دولت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بایستی تعهد و تعصب دینی داشته باشند و در رابطه با این مساله انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند و در زمینه احقاق حق ملت و حجاج ایرانی فعالتر شوند. دستگاه دیپلماسی باید در نهادها و دادگاه های بین المللی حقوق مردم ایران را مطالبه و خواستار پیگیری مظلومیت حجاج ایرانی باشد.
 
شجونی از دولت خواست تا در این رابطه سکوت خود را بشکند و جنایات عربستان سعودی و حامیان آن را در نهادهایی مانند سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری مطرح و روشنگری کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار