امام جمعه نهاوند:

نهاوند در انقلاب و تحقق نظام پیشرو بوده است

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه باید قدردان خون پاک شهدا بود، گفت: نهاوند در غرب کشور امتیاز مهمی دارد و آن پیشرو بودن در انقلاب و تحقق این نظام است.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۸۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امروز در یادواره شهدای مدافع حرم استان همدان که در نهاوند و با حضور وزیر دفاع برگزار شد، اظهارداشت: یادواره مدافع شهدای حرم در حال برگزاری است و باید قدردان خون پاک شهدا بود.

وی با بیان اینکه خدا برای اینکه از ما دفاع کند ۴ شرط قرارداده است، گفت: اولین شرط ایمان به خدا و قیامت و نمود آن در انجام واجبات و ترک محرمات است.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه شرط دوم وحدت کلمه حول محور ولایت است، گفت: شرط سوم نصرت دین خداست که با همه وجود در دفاع از نظام اسلامی قدم برداریم و شرط چهارم نیز آمادگی هر چه بیشتر در این راستااست.

وی با بیان اینکه نهاوند در غرب کشور امتیاز مهمی دارد و آن پیشرو بودن در انقلاب و تحقق این نظام است، گفت: نهاوندقبل از انقلاب علمای بزرگی داشته که شیخ علی اکبر نهاوندی، محمد نهاوندی، آیت الله قدوسی و شهید حیدری از جمله آنها هستند.

مغیثی با بیان اینکه جوانان در دوران قبل انقلاب نهاوند را به عنوان یک شهر انقلابی در اذهان زنده کردند، گفت: اولین مجسمه شاه در این شهر به زمین کشیده شد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ بار نهاوند یا بمباران و یا موشک باران شد و مقاومت این مردم مقاومتی زبانزد و چشمگیر بود و علامت آن ۸۵۰ شهید و ۱۶ شهید روحانی است که در راس آنها شهید ایت الله قدوسی و شهید آیت الله حیدری هستند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه نهاوند با تقدیم ۸۵۰ شهید و هزاران جانباز و آزاده و ایثارگر در طول این مدت به وظیفه خود به خوبی عمل کرده و در این عرصه نمره نهاوند نمره بالایی است، گفت: در مسایل فرهنگی به تبع کل کشور مشکلاتی داریم که امیدواریم این گونه جلسات عملیات تمام عیاری علیه تهاجم فرهنگی باشد.

وی گفت: پیام شهدا برای تداوم انقلاب تا زمان ظهور امام زمان(عج) اقامه نماز جماعت و جمعه و توجه به مسجد است.

مغیثی یاداور شد: در آستانه سالروز شهادت امام صادق(ع) هستیم و در نهاوند ضمن عزاداری در این روز پیکر یک شهید گمنام در نهاوند تشییع و در حوزه علمیه خواهران دفن خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار