عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با«بسیج»:

کاهش زاد و ولد در ایران خواسته کشورهای غربی است

ترکی کاهش جمعیت در ایران را یک تهدید بزرگ دانست و گفت:کاهش زاد و ولد در کشور، به طور کلی جامعه را پیر و فرتوت می کند و قوه کار و شادابی و خاصیت انقلابی و پویایی ما را خواهد گرفت و این همان خواسته کشور های غربی است.
کد خبر: ۸۷۱۷۷۴۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تهدید های کاهش جمعیت و نقش کشورهای غربی در کاهش بی رویه جمعیت ایران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 12 درصد جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل می دهند و طبق پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان در 10 سال آینده بخش قابل توجهی از جمعیت کشور ما پیر خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات و هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص لزوم افزایش جمعیت در کشور گفت: مسئولان باید سیاست های ابلاغی و تشویقی جمعیت مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند ما باید جمعیت جوان خوبی داشته باشیم و در جهت توسعه و پیشرفت کشورمان با نیروی جوان و فعال بکوشیم.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جلوگیری از ازدیاد جمعیت همان گرفتاری هایی را برای کشور ما رقم می زند که در حال حاضر دامنگیر کشورهای غربی و اروپایی شده است و در نهایت به جمعیت پیر و ناکارآمدی تبدیل می شویم، این مسئله بسیار خطرناکی است.

وی استفاده صحیح از منابع و سرمایه های کشور و رشد و توسعه اقتصادی را یکی از مولفه های تأثیرگذار در ازدیاد جمعیت دانست و گفت: کشور ما منابع و سرمایه های بسیار زیادی دارد که باید از ظرفیت آنها به طور درست و اصولی استفاده شود و با استفاده از جوانان پویا و فعال این ظرفیت ها به حداکثر میزان خود برسد تا پیشرفت رو به جلویی را در جامعه داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خاتمه کاهش جمعیت در ایران را یک تهدید بزرگ و جدی دانست و گفت: کاهش زاد و ولد در کشور، به طور کلی جامعه را پیر و فرتوت می کند و قوه کار و شادابی و خاصیت انقلابی و پویایی ما را خواهد گرفت و این همان خواسته کشور های غربی است که بتوانند هر گونه که می خواهند کشور ما را مدیریت کنند.

ارسال نظرات