خبرهای داغ:

تشدید بحران در بحرین با آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم

پس از آنکه رژیم بحرین تصمیم خود مبنی بر سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را به صورت عمومی اعلام کرد، مردم این کشور در حمایت از این عالم مجاهد در مقابل منزل او تجمع کردند که همین امر خشم مزدوران آل خلیفه را به همراه داشت و موجب یورش وحشیانه آن‌ها به منزل شیخ و هتک حرمت اهل بیت او شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۴۷۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، آنطور که منابع بحرینی اعلام کرده‌اند، نظام سیاسی این کشور قصد دارد از امروز (چهارشنبه) محاکمه "شیخ عیسی قاسم" را آغاز کند.

این تصمیم نظام پادشاهی بحرین در شرایطی است که  در یک ماه اخیر اعتراضات مردم این کشور و سایر آزادیخواهان جهان نسبت به نوع رفتار خصمانه رژیم بحرین علیه شیخ عیسی قاسم شدت گرفته است؛ اواخر خرداد ماه بود که مقامات منامه در تصمیمی عجیب اعلام کردند که تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم را ابطال کرده‌اند؛ این تصمیم حکام سعودی مسلک بحرین علاوه بر اینکه اعتراض مردم این کشور و سایر کشورها را بدنبال داشت با واکنش حقوقدانان بین المللی نیز مواجه شد و آن ها متفق القول اعلام کردند که سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم با هیچ یک از موازین حقوقی سنخیت و انطباق ندارد.

تشدید بحران در بحرین با آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم

پس از آنکه رژیم بحرین تصمیم خود مبنی بر سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را به صورت عمومی اعلام کرد، مردم این کشور در حمایت از این عالم مجاهد در مقابل منزل او تجمع کردند که همین امر خشم مزدوران آل خلیفه را به همراه داشت و موجب یورش وحشیانه آن‌ها به منزل شیخ و هتک حرمت اهل بیت او شد.

همچنین ماموران رژیم بحرین، پس از سلب تابعیت شیخ عیسی در راستای اعمال فشارها و تضییقات بیشتر به این روحانی شیعه و پیروانش، تا مدت‌ها مانع برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز در غرب شهر منامه که زادگاه شیخ محسوب می‌شود، شدند.

روز سه شنبه 29 تیرماه، مزدوران رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، حمله کردند؛ پس از این اتفاق بود که هزاران بحرینی در حالی که شعارهایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم سر می دادند روانه میدان محل تحصن در منطقه الدراز شدند. علمای دینی نیز در پیشاپیش تحصن کنندگان به راه افتاده بودند.

تشدید بحران در بحرین با آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در واکنش به حمایت بحرینی‌ها از رهبر معنوی خود، با خودروهای زرهی وارد منطقه تحصن در اطراف خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم شدند و اقدام به تیراندازی به سوی تحصن کنندگان کردند.

پس از اقدامات خصمانه رژیم آل خلیفه علیه علمای دینی بحرین و هتک حرمت شیخ عیسی قاسم توسط عمال این رژیم، جوانان بحرینی جنبشی با نام "المختار" را برای صیانت از جان علمای این کشور بویژه شیخ عیسی، راه اندازی کردند.جنبش المختار در اولین گام نسبت به هر گونه تعدی نیروهای بحرینی به علمای دینی هشدار داد.

تشدید بحران در بحرین با آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم

در بحرین،موضوع شیعه و سنی نیست

مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا وقوع بحران در بحرین، سیاست اصولی و لایتغیر خود مبنی بر حمایت از مظلومان و مستضعفان را به طور علنی اعلام کردند؛ همچنین در پی وقایع اخیر این کشور و هتک حرمت شیخ عیسی قاسم توسط عمال رژیم آل خلیفه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای ۷ تیر و شهیدان مدافع حرم، تعرض حاکمان بحرین به عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم را نشانه بلاهت آنها دانستند و تأکید کردند:«شیخ عیسی قاسم فردی است که تا وقتی می‌توانست با مردم بحرین حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع می کرد اما حاکمان بحرین متوجه نیستند که تعرض به این عالم مجاهد، به معنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است».

رهبر انقلاب اسلامی در همان دیدار بر این نکته تصریح داشتند که: "در بحرین موضوع، شیعه و سنی نیست بلکه اصل ماجرا حاکمیت جائرانه یک اقلیت مستکبر خودخواه بر یک اکثریت گسترده است".

سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز در پی سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که رژیم بحرین در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم با مقاومت مسلحانه بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شود که اسقاط این رژیم گوشه‌ای از تبعات آن خواهد بود.

امضای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم آغاز مرحله جدید بحران در بحرین

حسین امیرعبداللهیان سفیر سابق کشورمان در بحرین و کارشناس ارشد مباحث راهبردی در واکنش به امضای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: اقدام پادشاه بحرین در امضای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، بی‌تردید این کشور را وارد مرحله‌ای جدید از بحران داخلی و رویارویی با مردم خواهد کرد.

وی افزود: در دیدارهایم با آیت‌الله عیسی قاسم در دوره سفارت در بحرین، به وضوح دریافتم که وی روحانی فهیم، عالمی جلیل‌القدر، مبارزی نستوه و قویا معتقد به راهکار دموکراتیک است.

سفیر سابق ایران در بحرین تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم با درک شرایط منطقه همواره با تبیین حقایق جامعه و اتخاذ مواضع صریح، مانع توسل جوانان به خشونت بود.

 امیرعبداللهیان اقدام پادشاه بحرین در امضای لغو تابعیت یکی از اصیل‌ترین اتباع بحرین را سبب تشدید شکاف میان مردم و حکومت دانست و عنوان کرد: به نظر می‌رسد این تصمیمات بخشی از نتایج اتکای حاکمان بحرین به بیگانگان و روابط پنهان منامه با رژیم صهیونیستی است که آل خلیفه را به شدت متضرر خواهد کرد.

سفیر سابق کشورمان در بحرین تاکید کرد: حکومت بحرین بداند که راهکار در این کشور صرفا سیاسی است و این روش‌های ناکارآمد کمکی به رفع بحران واقعی موجود میان مردم و حکومت نخواهد کرد. ال خلیفه باید به مردم کشورش تکیه کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار