خبرهای داغ:
رئیس بیمارستان شهید حیدری نهاوند خبر داد

تجهیز آزمایشگاه بیمارستان شهید حیدری نهاوند با هزینه‌کرد 1500 میلیون ریال

رئیس بیمارستان شهید حیدری نهاوند از تجهیز آزمایشگاه بیمارستان شهید حیدری شهرستان نهاوند با هزینه‌کرد یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۴۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
دکتر حسین روستایی در گفتگو با خبرنگار بسیج در نهاوند با بیان اینکه بیمارشتان شهید حیدری شهرستان نهاوند در سال 1335 با تعداد 55 تخت مصوب تأسیس و راه اندازی شد، اظهار داشت: این بیمارستان در حال حاضر 35 تخت فعال دارد.

وی مساحت کل بیمارستان را 9 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: بخش‌های فعال بیمارستان در حال حاضر بخش اورژانس و اتاق عمل است که عمل‌های چشم و) ENT گوش و حلق و بینی) در آن انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید حیدری نهاوند ابراز داشت: در بخش جراحی چشم بیمارانی که قرار است عمل شوند و یا از اتاق عمل برگشته‌اند،در این بخش بستری می‌شوند .

وی با بیان اینکه بخش‌های رادیولوژی و آزمایشگاه فقط در شیفت‌های صبح فعال هستند، گفت: درمانگاه تخصصی که پزشکان متخصص بیماران را ویزیت می‌کنند در طول هفته به جز روزهای پنجشنبه و تعطیلات فعال است.

روستایی عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید حیدری تنها مرکز درمانی تخصصی چشم و ENT در شهرستان نهاوند است که تمام عمل‌های جراحی چشم و ENT در این بیمارستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این بیمارستان با داشتن دستگاه لیزر یاگ باعث شده بیمارانی که بعد از عمل جراحی کاتاراکت دچار کدورت عدسی می‌شوند ، نیازی به رفتن به مرکز استان نداشته باشند .

رئیس بیمارستان شهید حیدری نهاوند گفت: در راستای طرح تحول سلامت و برای رفاه حال همشهریان یکی از اقدامات مهمی که در بیمارستان شهید حیدری انجام گرفته تجهیز آزمایشگاه این بیمارستان است.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: ارزش تجهیزات خریداری شده حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.

روستایی ادامه داد: از جمله این تجهیزات می‌توان به دستگاه الایزا (elisa)اشاره کرد که مرکب از الایزا شیکر و انکوباتور الایزا واشر و الایزا ریدر است و توانایی خواندن تمام تست‌های هورمونی به روش elisa را دارا است.

وی با بیان اینکه بیش از 25 نوع تست مختلف هورمونی در این مرکز با این دستگاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای خرید این دستگاه حدود 250 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات