خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان خبر داد

پرداخت 41هزار وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد استان همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان از ارائه 152 میلیارد تومان خدمات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان به نیازمندان در سال جاری خبر داد و گفت: در پنج سال گذشته به تعداد 41 هزار وام به مبلغ 74 میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۱۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با چهار استان کشور صندوق قرض الحسنه «امداد ولایت» وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز با حضور مسئولین استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان در این مراسم اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره)همواره به دنبال باز کردن گره ای از مشکلات مردم نیاز منده بوده است.

پیمان ترکمانه با تاکید بر این مهم که رساندن خدمت راحت‌تر و بی منت‌تر به مردم از اهداف تشکیل قرض الحسنه امداد ولایت است، تصریح کرد: خداوند در قرآن به قرض الحسنه اشاره کرده و باید همه به آن توجه داشته باشند چرا که خداوند خود ضامن قرض الحسنه است.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه قرض الحسنه به دست نیازمند برسد به دست خداوند رسیده و خداوند در مسیر جهاد مالی (از مال گذشتن) برکتی قرار داده که در زندگی تمام افراد قابل مشاهده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان با تاکید بر اینکه ثواب قرض الحسنه از صدقه و انفاق بیشتر است، تاکید کرد: کسی که به دنبال قرض و قرض الحسنه است حتما نیازمند بوده ولی لزوما کسی که صدقه می‌خواهد نیازمند نیست و خداوند برای افزایش عزت و شرافت قرض گیرنده آن را ضمانت کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرض الحسنه یکی از وظایف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، گفت: تامین شرایط بانک ها برای دادن قرض به قرض گیرنده برای بسیاری از نیازمندان سخت بوده و در کمیته امداد امام خمینی(ره) تسهیلاتی را برای نیازمندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال جاری 152 میلیارد تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات و کمک به نیازمندان در عرصه های درمان، پژوهش، مسکن، جهیزیه و خدمات حقوقی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان با بیان اینکه 74 میلیارد تومان در پنج سال گذشته به تعداد 41 هزار وام به نیازمندان پرداخت شده است، گفت: خوش حساب ترین مشتریان بانک ها مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که بر عهد خود پایبند هستند.

وی ادامه داد: این وام های قرض الحسنه مانند چشمه ای همیشه در حال جوشش است و برکت را به زندگی همه انتقال می‌دهد.

ترکمانه با بیان اینکه 97.5 درصد از وام‌های اشتغالزایی که به مددجویان داده می شود در راستای بحث اشتغالزایی سرمایه گذاری می شود، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با شناسایی خانواده‌های نیازمند اقدام به مشاوره و آموزش شغلی به آنها کرده و پس از آموزش با وام‌های اشتغالزایی از آنها حمایت کرده است و این حمایت ها تا مرحله بازاریابی و فروش محصولات نیز ادامه خواهد داشت .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان همدان هدف از ایجاد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را تمرکز خدمات پرداخت‌های مالی را در این مجموعه دانست و بیان داشت: خیرین که پولی دارند می تواند آن را در صندوق قرض الحسنه پس انداز کنند و ثواب این کار خیر را ببرند و درنتیجه اقدام خیرین برکت برای نیازمندان و فقرا باشد.

وی خاطر نشان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تمام مجوز های لازم را از بانک مرکزی دریافت و این کار را با پشتیبانی بانک ملی شروع کرده و وارد این عرصه شده است.

ترکمانه تصریح کرد: در حال حاضر مجوز تاسیس 36 شعبه در کشور به این صندوق قرض الحسنه داده شده که به دنبال افزایش مجوز تاسیس شعب در تمام شهرستان ها و کشور تا حد نیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات