دیشب انجام شد

دیدار همرزمان شهید قاسمی با خانواده این شهید

جمعی از همرزمان شهید محمد حسن قاسمی با سفر به شهرکرد و حضور در منزل شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی، ضمن دیدار با خانواده وی، از مقام این شهید بسیج جامعه پزشکی تجلیل کردند.
کد خبر: ۸۷۲۷۸۱۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سعید لک، همرزم و دوست شهید محمد حسن قاسمی گفت: جمعی از همرزمان شهید مدافع حرم به همت و همکاری معاونت پرستاری و بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت،با حضور در منزل ایشان با خانواده شهید دیدار و گفت و گو کردند و طی این دیدار از ایثار و فداکاری شهدای مدافع حرم تقدیر و تمجید شد.

وی افزود: همچنین در این دیدار بر این امر تأکید شد که ایران اسلامی در این برهه حساس و تاریخی که جهان دچار ناامنی است، امنیت و آسایش خود را مرهون و مدیون شهدایی چون شهید قاسمی ها و سایر شهدایی است که فرسنگ ها دورتر از وطن به واسطه حس مسئولیت پذیری و اعتقاد به باورها و ارزشهای دینی، خون خودشان را تقدیم اسلام کردند.

همرزم شهید محمد حسن قاسمی ادامه داد: شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم سرمایه اسلام، شیعیان ، نظام و انقلاب هستند و وظیفه ما این است که با بهره گیری از سیره و مکتب این شهدا در راه دفاع از اسلام که همان راه امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ائمه اطهار است، قدم برداریم.

وی افزود: اگر چه شهادت و فقدان شهدا برای خانواده های آنها بسیار دشوار است اما باید به این نکته ایمان داشته باشیم که به هر حال هر کسی به طریقی این دنیا را ترک می کند و چه بهتر و شایسته تر که این رفتن در مسیر دفاع از اسلام و حرم اهل بیت باشد.

لک، اضافه کرد: شهید محمد حسن قاسمی از جمله نیروهای مومن، متدین و مخلصی بود که داوطلبانه بعد از چندین بار اعزام و حضور بیش از دو سال در سوریه در لباس خدمت پرستاری و با کمک به مجروحان، جانانه از حرم اهل بیت (ع) دفاع کرد.

وی افزود: همه همرزمان شهید قاسمی به دلیل از دست دادن این بزرگمرد ناراحت هستند ولی قلباً بر این باورند که شهادت حق و لایق او بود زیرا شهادت سیره مردان خداست و شهید قاسمی نیز مرد خدا بود. شهید قاسمی این راه را خودش آگاهانه انتخاب کرد و در آن راه قدم گذاشت و سرانجام به آرزویش رسید.

وی تصریح کرد: طبق آیات و روایات، شهادت مقامی است که آرزوی اهل بیت بوده است و شهدا از جمله شفاعت کنندگان در روز محشر هستند.ان شا الله خانواده و دوستان خود را در روز قیامت مورد لطف وشفاعت خود قرار خواهند داد و البته این وظیفه ماست که به خانواده شهدا خدمت کنیم.

همرزم و دوست شهید محمد حسن قاسمی ادامه داد: خانواده شهدا ثابت کرده اند که فقط حرف نزده و نمی زنند بلکه عمل می کنند و در دینداری و مذهب داری نیز فقط شعار نمی دهند و به واقع به آن عمل می کنند.

وی افزود: شهدا مایه عزت ما هستند و هرکاری که در قبال فداکاری وایثار آنها صورت  گیرد، نمی‌تواند جبران کار آنها باشد؛ بی شک خداوند جهاد آنها را پذیرفت و مهمان خودش کرد و امیدواریم که ما نیز زینب گونه در این راه قدم برداریم و خداوند شهادت در راه خودش  را نصیب ما نیز گرداند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار