مدیرعامل مخابرات استان همدان :

شهرستان نهاوند به نسل چهارم تلفن همراه مجهز می‌شود

مدیرعامل مخابرات استان همدان با اشاره به بهسازی شبکه‌های روستاهای مسیر گردشگردی نهاوند گفت: تا پایان سال 95 نیز نهاوند به نسل چهارم تلفن همراه مجهز خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۷۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، جلسه بررسی مشکلات بخش ارتباطات و فناوری شهرستان نهاوند به دستور وزیر فناوری و ارتباطات وبا حضور مدیران استانی ومنطقه برگزار شد.

مدیرعامل مخابرات استان همدان در این جلسه گفت: از 168 روستای بالای 20 خانوار 98 خانوار روستا تحت پوشش اینترنت adsl و 31 روستا نیز از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.

قاسم نظری پویا با بیان اینکه روستای کوهانی نهاوند به زودی مجهز به اینترنت پرسرعت خواهدشد، افزود: در سطح شهرستان نهاوند 9 سایت 3G فعال است و همچنین 91 درصد روستاهای شهرستان نیز از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی شبکه‌های روستاهای مسیر گردشگردی نهاوند انجام می‌شود و همچنین تا پایان سال 95 نیز نهاوند به نسل چهارم تلفن همراه مجهز خواهد شد.

*ضرورت حل مشکلات زیرساختی مخابراتی و اینترنتی شهرستان نهاوند

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان نهاوند دارای 4 بخش و 180 روستای پراکنده است، اظهار داشت: 51 روستای آن در مناطق کوهستانی هستند و چون دسترسی به سیستم کابل کشی مشکل بوده از سیستم GSM استفاده شده است.

کریم حمیدوند افزود: همچنین تعدادی از روستاها نیز در گذشته به خاطر سرقت‌های مکرر کابل مجبور به استفاده از سیستم GSM شدند .

وی با اشاره به مشکلات مخابراتی شهرستان گفت: در برخی از نقاط شهرستان نقاط کور مخابراتی بسیاری داریم که جاده نهاوند به آورزمان و روستای سعد وقاص از جمله این نقاط کور هستند و آنتن مخابراتی ندارند .

فرماندار نهاوند افزود: 98 درصد پوشش آنتن‌دهی جاده ای مربوط به شبکه همراه اول و 59 درصد نیز به شبکه ایرانسل تعلق دارد .

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور مدیران استانی که بنا به دستور وزیر وارد شهرستان شدند مشکلات زیرساختی مخابراتی و اینترنتی این شهرستان حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار