عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با «بسیج»:

آقای وزیر نیرو، چه ملاحظاتی باعث شد یونیت اینترنشنال را امضا کنید؟!

علی صیادی با بیان اینکه از آقایان پرسیده شود چه ملاحظاتی موجب شده است تا چنین قراردادهایی را ببندید افزود: باید معذوریت آقایان در دولت و وزارت نیرو بررسی شود اینکه چه بده بستان هایی داشته‌اند ؟!
کد خبر: ۸۷۳۲۳۷۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
علی صیادی عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به امضای قرارداد وزارت نیرو با شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه به میزان بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان علی رغم اینکه پیمانکاران داخلی مطالبات فراوانی از این وزارت دارند اظهار داشت: با وجود توان داخلی بالایی که در بخش های مختلف برای ساخت نیروگاه ها و تجهیزات جانبی وجود دارد لذا قراردادهای اینچنینی با سرمایه زیادی به خارجی‌ها داده می‌شود قابلیت دفاع ندارد.

وی با بیان اینکه از آقایان پرسیده شود چه ملاحظاتی موجب شده است تا چنین قراردادهایی را ببندید افزود: باید معذوریت آقایان در دولت و وزارت نیرو بررسی شود اینکه چه بده بستان هایی داشته‌اند ؟! مطالبات شان از شرکت‌های خارجی مثل یونیت ترکیه چه بوده است و بیان کنند؟!

صیادی خاطر نشان کرد: باید  شرایط بازگشت مالی قرارداد یونیت اینرنشنال هم مورد بررسی قرار بگیرد و بنده هنوز ورود پیدا نکردم با وجود اینکه تعداد زیادی پیمانکار و سرمایه گذار داخلی داریم چرا دولت دست به چنین اقدامی که خلاف اقتصاد مقاومتی زده است؟!  واقعیت این است که توضیحی برای این مطلب ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه چنین قراردادهایی موجب بساط تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه های صنعتی شده است و بسیاری از کارگران اخراج و تعدیل شده اند گفت: دوستان عامل نیستندخیلی دغدغه این مسائل را ندارند که در فضاهای اقتصادی عملی کار کنند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار