عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

ارجحیت برندهای خارجی برای وزارت صنعت

محسن بیگلری گفت: آقای نعمت‌زاده در هفته دولت ارج را اهمیت نداد این در حالی است که زمانی که ارج فعالیت خود را در عرصه صنعتی انجام می‌داد خبری از سامسونگ و ال جی نبود .
کد خبر: ۸۷۳۶۶۳۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

  محسن بیگلری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه وزیر صنعت به مطالبات صنعتگران خارجی ال جی و سامسونگ را در هفته دولت ارجحیت داد و این مخالف مطالبات مردمی برای احیای کارخانه ارج است اظهار داشت: تعطیلی کارخانه با قدمت صنعتی ارج از ایرادات عمده  وزارت صنعت و معدن بوده و نشان می‌هد این وزارتخانه عملکرد خوبی نسبت به بهره‌گیری توانمندی داخلی نداشته است.

وی با بیان اینکه تعطیلی ارج، مردم را در شوک فرو برد افزود: تعطیلی ارج برای ملت ایران، خبری تکان دهنده بود و ضایعه اسفناک صنعتی بود.

بیگلری در ادامه بیان داشت: باید سوالی از آقای نعمت‌زاده پرسید مبنی بر اینکه در هفته دولت علاوه بر راه اندازی خطوط تولیدی سامسونگ و ال جی، راهکاری برای احیای کارخانه ارج نداشتید؟! زمانی که ارج فعالیت خود را در عرصه صنعتی انجام می‌داد خبری از  سامسونگ و ال جی نبود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: گله مندی از وزارت صنعت و معدن برای تعطیلی کارخانه ارج وجود دارد  نه تنها برای صاحبان سرمایه ارج بلکه برای افرادی که سال‌های زیادی در کارخانه ارج فعالیت داشتند و تبحر صنعتی را کسب کردند.

بیگلری بیان داشت: تعطیلی ارج خلاف اقتصاد مقاومتی است و روند اقتصاد مقاومتی را را زیر سوال برده است و شاهد هستیم علاوه بر اینکه از توانمندی داخلی استفاده نشد و کارخانه صنعتی با ظرفیت تولید بالایی که داشت به تعطیلی و نه تنها ارج احیا سازی نشد بلکه تعطیلی شد و اقدامی هم برای باز کردن کارخانه ارج صورت نمی‌گیرد و بسیارجای تاسف است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه افزود: هنوز هم برای رسیدگی و فعال سازی کارخانه ارج دیر نشده است و  از آقای نعمت‌زاده انتظار داریم برای جبران خسارت کاری درباره ارج اقدامات موثری را انجام دهند؛هنوز فرصت دارید تا تهدیدات علیه ارج را برطرف کنید.

ارسال نظرات