نماینده مردم رباط کریم در مجلس در گفتگو با«بسیج»:

عملکرد نادرست مسئولان عدالت اجتماعی را خدشه دار کرده است

نوروزی گفت: اجرای نادرست قوانین از سوی مسئولان و درست عمل نکردن آنها جامعه را از عدالت اجتماعی که هدف بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی است دور می سازد.
کد خبر: ۸۷۳۹۶۷۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نبود عدالت اجتماعی و عدم توزیع متوازن ثروت در جامعه اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف امام راحل و انقلاب اسلامی ایجاد عدالت اجتماعی در کشور است.

وی افزود: البته عدالت اجتماعی یک امر نسبی و منطقه ای است باید به صورت منطقه ای بررسی کرد اما در کل به دلیل اینکه بعضی از قوانین، اجرائیات و روش ها و منش ها مشکلاتی داشته ما را در اجرای عدالت اجتماعی غیر موفق کرده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اجرای بد قوانین در شوراها و عدم دقت در اجرای قوانین مالیاتی باعث مشکلات و شکاف طبقاتی  و عدم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه ما پس از گذشت سه دهه از انقلاب شده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد دیگر که موجب عدم توازن توزیع ثروت در جامعه شده افزایش و نابرابری حقوق در اقشار مختلف جامعه است؛ تفاوت در حقوق ها در جامعه عدالت اجتماعی را خدشه دار می کند مثلاً وقتی یک پزشک در ماه 200میلیون تومان درآمد دارد و یک پزشک دیگر این دریافتی را ندارد مشکلاتی را از جمله عدم تحقق عدالت اجتماعی در پی خواهد داشت.

این نماینده مجلس بیان داشت: به هر حال اجرای نادرست قوانین از سوی مسئولان و درست عمل نکردن آنها جامعه را از عدالت اجتماعی که هدف بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی است دور می سازد.

نوروزی با تأکید بر لزوم عدم اشرافی گری و توجه به منشور امیرالمومنین به مالک اشتر تصریح کرد: مسئولان یکبار دیگر باید برگردند و منشور امیر المومنین به مالک اشتر را با دقت بخوانند حضرت علی (ع) همواره به این که در کار وزیران خود دقت داشته باشید که چه کار هایی می کنند سفارش می کردند؛ اگر مسئولان ولایت مدارانه عمل کنند به این مشکلات دچار نمی شویم اما متأسفانه مسئولان حاضر نیستند به این سفارشات اسلام و ائمه اطهار عمل کنند. حضرت علی(ع) بر توجه ویژه به طبقه سفلی توصیه می کردند این باید سرلوحه کار مسئولان کشور قرار بگیرد تا عدالت اجتماعی تحقق یابد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار