نماینده مجلس در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

لزوم برخورد قاطعانه دستگاه قضائی با زمین خواران

نوری گفت: با نقشه برداری ها و تعیین کاربری اراضی که صورت گرفته است فقط کافی است متخلفان زمین خواری و جنگل خواری به محاکم قضایی ارجاع داده شوند و با آنها قاطعانه برخورد کنند.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۲۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل زمین خواری اظهار داشت: در رابطه با معضل زمین خواری باید شفافیت ویژه ای صورت گیرد.

وی افزود: قانون نحوه برخورد با متخلفات زمین خواری را مشخص کرده است و در حال حاضر هم با نقشه برداری هایی که در مناطق شمالی، جنوبی و غربی کشور انجام می شود محدوده منابع طبیعی، زمین های ملی و دولتی کاملا تعریف و تعیین شده و تداخلات را به راحتی می توان دید و از بروز بسیاری از تخلف ها جلوگیری کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم روستاها و کشاورزان نمی توانند در زمین های خود تغییراتی ایجاد کنند اما افرادی با رابطه های خاص به راحتی تغییر کاربری می دهند و منابع طبیعی را به نفع خود تصرف می کنند.

این نماینده مجلس متذکر شد: با نقشه برداری ها و تعیین کاربری اراضی که صورت گرفته است فقط کافی است متخلفان زمین خواری و جنگل خواری به محاکم قضایی ارجاع و با آنها قاطعانه برخورد شود و این مسئله مستلزم در نظر گرفتن کارگروه ها و دادگاه های ویژه برای رسیدگی به این پرونده هاست؛ چراکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری همین زمین خواری و تصرفات سودجویان در سواحل دریا و کوه خواری است لذا مجموعه های متولی باید در این زمینه وقت گذاشته و پیگیری های لازم را انجام دهند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار