استاد دانشگاه در گفتگو با«بسیج»:

مسئولان شهری معماری متناسب با فرهنگ اسلامی را سازماندهی کنند

احمدرضا بسیج گفت: مسئولان شهری وظیفه دارند کثرت های جامعه را به سمت وحدت پیش ببرند، به این معنا که در حوزه معماری وظیفه دارند معماری اسلامی را متناسب با شأن و فرهنگ اسلامی سازماندهی کنند متاسفانه معضل و مشکل نمای نامناسب ساختمان ها و سد معبر دستفروشان و سایر موارد در شهر های بزرگ وجود داشته و شهرداری ها توجهی به آن نمی کند.
کد خبر: ۸۷۴۴۱۳۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات شهری همچون نمای نامناسب ساختمان ها، مغازه ها و همچنین سد معبر دستفروشان در سطح شهر و ضعف عملکرد شهرداری ها در این خصوص اظهار داشت: جایگاه شهرداری ها در نظام جمهوری اسلامی ایران باید همان جایگاهی باشد که دین اسلام تعریف کرده است.

وی ادامه داد: مسئولان شهری وظیفه دارند کثرت های جامعه را به سمت وحدت پیش ببرند، به این معنا که در حوزه معماری وظیفه دارند معماری اسلامی را متناسب با شأن و فرهنگ اسلامی سازماندهی کنند متاسفانه معضل و مشکل نمای نامناسب ساختمان ها و سد معبر دستفروشان و سایر موارد در شهر های بزرگ وجود داشته و شهرداری ها توجهی به آن نمی کند.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: لازمه رسیدن به تمدن اسلامی استفاده از سبک معماری اسلامی است و ساختمان های با تراکم بر جمعیت تاثیر می گذارد و درگیری و مشکلاتی را در حوزه نابودی حیا و عفت عمومی به وجود خواهند آورد.

بسیج خاطر نشان کرد: شهرداری ها از یک طرف برای درآمد بیشتر تراکم فروشی می کنند و خود به خود معماری را خراب می کنند و از طرف دیگر به دلیل هجم و انبوه مسئولیت ها و کارها به مباحث معماری توجهی نمی کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به عدم نظارت شهرداری های شهرهای بزرگ بر سد معبر دستفروشان و برخی مغازه ها تصریح کرد: به خاطر مشکلات اقتصادی در جامعه به سد معبر هم توجهی نمی شود عده ای پیاده رویی که مربوط به مردم است را گرفته و حتی برخی افراد در خیابان مانع می گذارند که کسی در آن مکان ماشین پارک نکند؛ متأسفانه شهرداری ها به این معضلات هیچ توجهی ندارد.

ارسال نظرات