ترازی در گفتگو با«بسیج»:

ماهیت اصلی جامعه منتظر انتظار سازنده، حرکت بخش و پویاست

استاد دانشگاه گفت: ماهیت و صبغه ی اصلی چنین جامعه ای، انتظارسازنده، حرکت بخش، آینده نگر و پویاست.
کد خبر: ۸۷۴۴۴۶۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

زهرا ترازی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به ویژگی های جامعه منتظر بیان داشت: جامعه ما جامعه ای منحصر به فرد و نمونه در دنیاست و می تواند نمونه ترین و منحصر به فرد ترین جامعه در طول تاریخ باشد.

وی در ادامه این مطلب گفت: در جهانی که همه چیز رو به سوی جاهلیت و ظلمت هر چه بیشتر می رود و نشانی از معنویت و انسانیت و نورانیت باقی نمی گذارد و نیز در جهانی که صبغه اصلی آن هویت زدایی از انسان، بی بند و باری، خوش گذرانی، تجمل گرایی، فروپاشی خانواده ها، گسترش خشونت، فساد و جرم و انحراف و انحطاط بشریت است، داشتن جامعه ای که دارای آرمان های الهی باشد و وجود انسان های علاقه مند به معنویت و دینداری و عدالت، یک نعمت و رحمت الهی است.

وی خاطر نشان کرد: جامعه منتظر جامعه ای است که سمت و سوی حرکت آن رو به قله آرمانی دین و جامعه مطلوب قرآنی و قرار گرفتن در مدار حکومت جهانی مهدوی است. ماهیت و صبغه ی اصلی چنین جامعه ای، انتظارسازنده، حرکت بخش، آینده نگر و پویاست. در میراث فکری اهل بیت، انتظار بسیار دلچسپ و دوست داشتنی و با شکوه است و منتظران، انسان های هدایت یافته و ولایت مدار و بر حق اند؛ یعنی نفس فرهنگ انتظار بسیار ستوده و پسندیده است.

ترازی با بیان روایتی از امام صادق(ع) در خصوص ویژگی های شاخص منتظران امام زمان (عج)ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمود: ای اَبُوبصیر، خوشا به حال شیعیان و پیروان قائم ما، که در زمان غیبت او منتظر ظهور، و در زمان ظهور مطیع او هستند آنها اولیای خدا هستند که ترس و اندوهی برای آنان وجود ندارد و خوشا به حال کسی که در زمان غیبت قائم ما به فرمان ما چنگ زده و قلب هدایت شده اش به طرف باطل متمایل نشود.

وی ابراز داشت: یقیناً این انتظار صرفاً چشم به راهی و آمادگی برای ظهور نیست؛ بلکه یک شیوه برتر زندگی کردن، دینداری، اخلاق صالحه و تثبیت عقیده همراه با آینده نگری و آینده شناسی است. بر این اساس نقشه راه تحقق جامعه منتظر، تقویت درونی خود در برابر همه چالش ها، آسیب ها و کاستی ها و نیز مقاوم بودن در مقابل دشمنان است. یعنی در جامعه منتظر هم باید شاهد فرهنگ مقاوم باشیم، هم سیاست و اقتصاد مقاوم.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: منتظران مصلح موعود(عج) باید از هر لحاظ شایستگی و لیاقت خود را برای همراهی با انقلاب بزرگ جهانی نشان داده و در مخاطرات و مهلکه ها عقب نشینی نکنند؛ این جامعه در واقع باید طلیعه روز رهایی و استقرار عدالت، معنویت و عقلانیت باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار