خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان فامنین مطرح کرد

لزوم شناخت آسیب‌های تهاجم فرهنگی برای پیشگیری از آن

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان فامنین گفت: با شناخت آسیب‌هایی که در تهاجم فرهنگی و سرمایه‌گذاری دشمنان ایجاد شده است می‌توانیم راهکار مناسبی را برای پیشگیری از آن اتخاذ کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۶۱۸۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، عذرا نقوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگی سپاه در فامنین اظهار داشت: یکی از غرفه‌های این نمایشگاه غرفه حجاب و عفاف است که مهمترین هدف آن نهادینه کردن باورهای دینی و چرایی داشتن حجاب در بین دختران جوان امروزی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی جبهه استکبار افزود: باید در رسالت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی پیش قدم باشیم و همچنان که در دوران دفاع مقدس از خاک و ناموس خود دفاع کردیم در برابر ترفندهای غرب و رسانه‌های غربی نیز مقابله کنیم و در عرصه‌های اخلاقی و رفتارهای فردی و اجتماعی به عقاید و باورهای دینی خود توجه داشته باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان فامنین ادامه داد: تربیت زنان، به منظور پرورش ایمان و اعتقادات دینی است و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دختران جوان از اهداف شوم مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای در از بین بردن کانون گرم خانواده‌ها، می‌تواند موثر باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات کسانی که در طول تابستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش موثری داشتند، اظهار کرد: با شناخت آسیب‌هایی که در تهاجم فرهنگی و سرمایه‌گذاری دشمنان ایجاد شده است می‌توانیم راهکار مناسبی را برای پیشگیری از آن اتخاذ کنیم.

نقوی یادآور شد: گاهی افرادی ناخواسته قربانی عدم آگاهی از فضای مجازی و استفاده از برنامه‌های نامناسب شبکه‌های ماهواره‌ای شده‌اند.

وی با بیان برخی از تهاجمات غربی، برگزاری این نمایشگاه فرهنگی را بسیارموثر دانست و تصریح کرد: افراد زیادی از غرفه حجاب و عفاف بازدید کرده‌اند و توسط خواهران حوزوی که در این مدت در غرفه، پاسخگوی سوالات شرعی و مشاوره دینی با خانواده ها و بانوان و دختران جوان بوده‌اند، تا بتوانند اهمیت و ارزش زن را در جامعه اسلامی بیان کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان فامنین با اشاره به اهداف دشمنان برای سوق دادن زن ایرانی و یک مادر به عنوان مدیر کانون گرم خانواده به سمت الگوی اسرافی و بدحجابی، عنوان کرد: مسئول برگزاری غرفه حجاب مدیر بسیج طلاب خواهران است و در طول تابستان برنامه‌ها از یک ساعت قبل نماز مغرب الی یک ساعت مانده به نیمه شب در پارک ملت برپا بود و با نصب عکس‌هایی مربوط به حجاب و عفاف در دیوار غرفه، پاسخگویی به سوالات شرعی با کاتالوگی که مربوط به واحد پژوهشی بسیج طلاب بود برگزار شد.

وی گفت: قسمت حجاب آرا که مربوط است به آموزش بستن انواع روسری و شال و فروش محصولات فرهنگ با قیمت مناسب از جمله ایده‌های جذاب در نمایشگاه بود.

نقوی ابراز داشت: در قسمت «من حجاب را دوست دارم» عکس دختران با حجاب کامل، با کمترین قیمت چاپ شده و در اختیار خانواده‌هایشان قرار می گرفت و بروشورهایی با بسته‌های فرهنگی به بازدید کنندگان اهداء می‌شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش همکاران و حضور بانوان شهرستان گفت: باید الگوی قناعت و صرفه‌جویی در خانواده‌های مسلمان نهادینه شود و به مصادیق مفاسد اجتماعی و راه های پیشگیری از آن اشاره شود و صدا و سیما می تواند نقش موثری ایفا کند و از الگوهای مناسب و ساخت برنامه‌هایی هم‌سو با اعتقادات اسلامی و اصالت زن مسلمان، مطرح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار