کارشناس اجتماعی در گفتگو با«بسیج»:

فضای مجازی تمرکز را از دانش آموزان گرفته است

موسوی گفت: وقتی کودکان و نوجوانان مدام با اینترنت و فضای مجازی سرگرم باشند سطح تمرکز آنها دچار مشکل می شود و حواس و فکرشان جای دیگری است.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۴۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

صدیقه موسوی کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تأثیرات منفی بازی های یارانه ای خشن بر ذهن و روان دانش آموزان عنوان کرد: بازی های یارانه ای در بین دانش آموزان بسیار رایج شده است، به طوریکه دائماً مشغول این بازی ها بوده و متوجه اطراف خود نیستند و حالت عادی ندارند.

وی با بیان اینکه امواج موبایل بر سلامت جسم کودکان و نوجوانان تأثیرات بدی خواهد داشت افزود: ارتباط زیاد با گوشی هوشمند و حتی اینترنت می تواند موجب سودازایی کاربران شود.

موسوی عواقب استفاده افراطی از فضای مجازی به ویژه تلگرام را بسیار خطرناک و مهلک دانست و گفت: وقتی کودکان و نوجوانان مدام با اینترنت و فضای مجازی سرگرم باشند سطح تمرکز آنها دچار مشکل می شود و حواس و فکرشان جای دیگری است.

این کارشناس اجتماعی تصریح کرد: بازی های رایانه ای خشونت آمیز، می تواند پرخاشگری و خشونت دانش آموزان را تا حد بسیار زیادی بالا برده و آرامش را از آنها بگیرد؛ لذا خانواده ها باید در درجه اول مراقب فرزندان خود باشند و برای اوقات آنها برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار