خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان:

حوزه‌های علمیه نقش مهمی در افزایش معنویت و دینداری در جامعه دارند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: حوزه های علمیه در سراسر کشور یک ظرفیت عالی برای انجام امور فرهنگی در اجتماع و فضایی مناسب برای طالبان علوم دینی است و این امر تأثیر زیادی در افزایش معنویت و دینداری در جامعه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۵۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، حجت الاسلام محمدحسن فاضلیان در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ضمن تبریک اعیاد مبارک ذی الحجه و عید اکبر غدیر خم بیان داشت: حوزه های علمیه از ابتکارات بسیار عالی و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اهمیت کانون خانواده و مدیریت اعضای خانواده توسط زنان متدین و معتقد افزود: اسلام ارزش زیادی برای زن قرار داده و ازدواج یک امر مورد تأکید در اسلام است و این باید مبنای حوزه ها قرار بگیرد تا با ازدواج به موقع و مناسب خواهران طلبه یک فرهنگ صحیح در جامعه تداعی یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: حوزه های علمیه در سراسر کشور یک ظرفیت عالی برای انجام امور فرهنگی در اجتماع و فضایی مناسب برای طالبان علوم دینی است و این امر تأثیر زیادی در افزایش معنویت و دینداری در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به موقعیت خوب مدرسه علمیه فامنین اظهار کرد: تعداد زیادی از خواهران برای کسب معارف دینی و تحصیلات حوزوی در مدارس علمیه ثبت نام کرده‌اند و فامنین با دانش آموختگانی که در نقاط مختلف در حال تدریس و پژوهش هستند، تربیت کرده است و از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار است و موقعیت خاص منطقه به برکت وجود آیت الله محمدی و زحمات ایشان در منطقه است که بسیار با اهمیت و قابل تقدیر است.

فاضلیان با بیان حدیثی از امام هادی(ع) به سه نکته اساسی در حوزه ها اشاره کرد و گفت: معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و پژوهش در مدارس از اهمیت خاصی برخوردار است و توجه ویژه به آن می‌تواند، طلاب متعهد با تعالیم عالی دینی را در زمینه‌های تئوری و عملی تربیت کند تا به ایفای نقش پررنگ خود در اجتماع پرداخته، و در تبیین اهداف اسلام و اعتقادات اسلامی اقدام کنند.

حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه فامنین نیز ضمن تقدیر از حضور مهمانان و مسئولین به اهمیت و تأثیر مدارس علمیه در منطقه پرداخت و خواهران طلبه را به مطالعه مفید و تلاش بیش از پیش در کسب مهارت و افزودن دانش و علوم دینی دعوت کرد.

در انتهای برنامه مریم بشیری مدیر مدرسه، با قرائت بیانیه ریاست حوزه های علمیه خواهران کشور، به خواهران جدیدالورود تبریک گفت و دلنوشته هایی توسط دو خواهر طلبه درباره آداب طلبگی و انتظار موعود، قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات