یادگار دفاع مقدس؛

قرآن جوانمردها را معرفی کرده نه جوانها را

شهید مهرابیان یک بار در جزیره مجنون شهید شد، یک بار هم اون موقعی که ما فراموش کرده بودیم و دعوا سر ارث و میراث بود که کداممان بیشتر از این انقلاب سهم می بریم.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۵۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یکی از یادگاران دفاع مقدس، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،‌گفت:‌ ایده اینگونه یادواره ها قطعا یک الهامات الهی بوده و باعث تنوعی در یادواره های شهدا خواهد بود که ان شا الله استفاده بیشتری ببریم.

ایوب زمانی، افزود: هفته دفاع مقدس را شهدای عزیز ایجاد کردند، همانطور که خداوند در قرآن کریم می فرماید که خدا می داند و شما نمی دانید که ما واقعا بسیاری از برکات و آثار دفاع مقدس را درک نمی کنیم

این استاد دانشگاه، تأکید کرد: دلیل اینکه هشت سال جنگ از طرف 36 کشور جهان به ما تحمیل شد این بود که شما گفتید که ما زیر بار طاغوت نمی رویم و آنها می خواستند معادله را بر هم بریزند.

وی، خاطرنشان کرد: گزینه نظامی یکی از گزینه های موجود روی میز نیست؛ بلكه آخرین گزینه اجباری برای خودشان است.

زمانی، افزود: عملیاتی که در صحرای طبس رخ داد حاصل شش ماه تمرین صحرایی شش کشور بود که در نهایت آن افتضاح را به بار آورد.

یادگار دفاع مقدس، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) بر مبنای استکبارستیزی، ادامه داد: اولین بار شوروی و امریکا کنار هم ایستادند که نگذارند این ایده الهی به ثمر برسد ولی امام شما و شهدا با الهام گرفتن از سنت و کتاب و سیره اهل بیت، نقشه دشمنان را خنثی کردند.

وی، گفت:‌ اینکه صدام گفت سه روزه اهواز و یک هفته در تهران خواهم بود، یک بلوف تبلیغاتی نبود؛ روی حساب معادلات نظامی باید این اتفاق عملی می شد، حالا که نشده باید تحلیلگران بررسی کنند که چه شد اتفاق نیفتاد.

زمانی، افزود: عراقی ها تا بعد از عملیات فتح المبین با وجود اینکه خرمشهر را در تصرف داشتند، تخریب نکردند چون فکر نمی کردند از آنجا خارج شوند.

وی، در ادامه به سیره زندگی شهدا اشاره کرد و عوامل تربیتی، وراثتی، لقمه حلال، الگوپذیری و ... را از عوامل رسیدن شهیدان به این مقام والا برشمرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تاریخ تاثیر گذار است؛ ولی جبر آور نیست. شهید عباس بابایی ما در امریكا پرورش پیدا میکند، ولی ستاره درخشان آسمان پاکی ها و ولایت می شود.

زمانی،‌گفت: شهدای روستایی ما به فرموده امام برای قم و تهران می شوند مشعل راه گشا؛ "الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا". این ها به خدا اقتدا کردند و فنا شدند تا مشعلی شوند برای ما در این تاریکی ها، که راه را از چاه تشخیص دهیم.

وی، با بیان " لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه"، الگوپذیری را از دیگر شاخصه های شهدا برشمرد و افزود: ما نمیتوانیم پیغمبر و حضرت زهرا بشویم؛ ولی می شود آنها را الگوی خودمان قرار دهیم. قرآن الگو معرفی کرده، جوانمردها را معرفی کرده نه جوان ها را. از ویژگی های خاص شهید احمدرضا مهرابیان یکی این بوده،‌که پیامبر اکرم را به عنوان زندگی طیب و طاهر الگو قرار داده بود .

زمانی، یادآور شد: با سبک زندگی اسلامی قهرمانانه و بت شکنانه زندگی کردن از دیگر ویژگی های شهداست. شهید مهرابیان یک بار در جزیره مجنون شهید شد، یک بار هم اون موقعی که ما فراموش کرده بودیم و دعوا سر ارث و میراث بود که کداممان بیشتر از این انقلاب سهم می بریم.

این استاد دانشگاه‌ ادامه داد: مثل داستان حضرت موسی و خضر که گنج را پنهان کردند این شهدای مفقود الجسد ما گنج هستند. شهدا ویژگی هایی داشتند که یکی از این ویژگی ها ولایت مداری بود.

گفتنی است: در این یادواره یاد و خاطره جوان ایثارگر چلیچه ای، جوان ناکام مرحوم رامین نوروزی نیز گرامی داشته شد.

شایان ذکر است: کوچه شهید مهرابیان، کوچه محل سکونت مرحوم نوروزی نیز بوده است.

وی، تکنسین اورژانس بود، که با اهدای اعضای بدنش بعد از مرگ نیز باعث نجات جان انسانهای دیگر شد.

ارسال نظرات