خبرهای داغ:
جانباز دفاع مقدس:

نگذاریم کوله ‌پشتی‌های شهیدان بر خاک بپوسد

جانباز دفاع مقدس گفت: وظیفه ما امروز در پاسداشت آن دوران افتخارآفرین و پاسداری از ارزش‌ها و خون پاک شهیدان است که هوشیاری، بصیرت، تقوا، وحدت و دشمن‌ستیزی خود را حفظ کرده و نگذاریم کوله ‌پشتی‌های شهیدان بر خاک بپوسد و پرچم‌های پرافتخار آنان بر زمین بماند.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۳۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
محمد نباتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357، انقلابی که با نام خدا و دین به ثمر نشست موجودیت استکبارغرب و شرق را در منطقه و جهان به خطرانداخت.

وی افزود: استکبار به سرکردگی آمریکا با تحریک قومیت‌ها و همچنین با طراحی ترورشخصیت‌های نظام انقلاب اسلامی، طراحی کودتا، فتنه‌های پی در پی سعی در به چالش کشیدن نظام اسلامی را داشت که با فضل الهی و رهبری پیامبرگونه امام عظیم الشان(ره) همه طرح‌های استکبار با شکست مواجه شد.

این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: استکبار در کنار همه نقشه‌ها از میان 15کشور همسایه کشورمان، عراق را که در رأس آن حزب بعث و صدام قرار داشت و دارای پیشینه و دیرینه اختلافات مرزی 400 ساله با ما بود و همینطور طولانی‌ترین مرز مشترک را با ما داشت خود را برای جنگ سخت و نفسگیر با جمهوری اسلامی ایران آماده کرد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی از31 شهریور ماه سال 59 با پاره کردن قرارداد 1957 توسط صدام در مقابل دوربین خبرنگاران شروع شد و به مدت هشت سال به طول انجامید، گفت: در این جنگ علاوه بر کشور عراق دو ابرقدرت غرب به سرکردگی آمریکا و شرق به سرکردگی شوروی و حدود 46 کشور صنعتی جهان و شیخ نشین‌های عیاش خلیج فارس با ساز و برگ کامل و با عِده و عُده و همچنین دلارها و دینارها به کمک صدام آمدند و طولانی ترین جنگ قرن بیستم را رقم زدند.

نباتی عنوان کرد: در مقابل این همه هجمه عنان گسیخته، مدیریت و رهبری پیامبرگونه امام راحل، مردم وفادار به ولایت و امامت و نقش نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج مردمی کارساز و بی بدیل بود به طوری که بعد از هشت سال دشمن به نقشه‌های شوم خود نرسید و حتی یک سانتیمتر هم از خاک کشور عزیزمان به دست دشمن نیفتاد و این جزء دستاوردهای تاریخی بزرگ مردم فداکار ایران است.

* شهدا مظهر پیروزی و اقتدار هستند

وی با اشاره به نقش بسیار اثرگذار و برجسته شهدا در انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس گفت: شهدا مظهر پیروزی ما در دفاع مقدس و مظهر بقاء و اقتدار ما بعد از دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

جانباز دفاع مقدس ابراز داشت: اگر امروز دشمنان نمی‌توانند با نظام مقتدر جمهوری اسلامی مستقیما وارد کارزار جنگ شوند این ثمره خون هزاران شهید والامقام است.

وی ادامه داد: وظیفه ما امروز در پاسداشت آن دوران افتخارآفرین و پاسداری از ارزش‌ها و خون پاک شهیدان است که هوشیاری، بصیرت، تقوا، وحدت و دشمن‌ستیزی خود را حفظ کرده و نگذاریم کوله ‌پشتی‌های شهیدان بر خاک بپوسد و پرچم‌های پرافتخار آنان بر زمین بماند.

نباتی تأکید کرد: امروز رمز نبردعلمی و فرهنگی و اقتصادی با دشمن است و عرصه نبرد ما با دشمن عرصه جهاد کبیر است چراکه آن مرشد عشق آفرین، آن امام سفرکرده این نقش را و بسته مبارزاتی ما را در روزی که جام زهر را به سر کشیدند و در پیام پذیرش قطع نامه 598، این ندا سر دادند که «امروز، روز هدایت نسل‌های آینده است، کمربندها را محکم کنید که هیچ چیز تغییر نکرده است».

وی با اشاره به نقش فرهنگیان در پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس و خون پاک شهیدان افزود: حضور گرم و افتخارآفرین فرهنگیان در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس و تقدیم بیش از4 هزار شهید فرزانه و حضور صدها هزار دانش‌آموز عاشق پشت‌سر معلمین عزیز و تقدیم 36 هزارشهید دانش آموز بیانگرنقش ویژه فرهنگیان در دوران دفاع مقدس است.

این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: امروز نقش فرهنگیان که انسان‌ساز و در عرصه فرهنگی تحول آفرین هستند نقش اثرگذاری می‌تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقش امروز فرهنگیان در عرصه جهاد کبیر است که نقش تبیینی وعلمی و فرهنگی به شمار می‌رود و فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین و تفسیر آیه 52 سوره مبارکه فرقان در جمع دانشجویان و آحاد مردم نشانگر اهمیت و ضرورت این مسئله در دوران ما محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات