خروجی مراکز آموزش عالی میتواند ورودی مراکز آموزش علمی کاربردی باشد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، داریوش لطیفی سه شنبه 6 مهرماه با بیان این مطلب در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل از موقعیت بینالمللی خوبی برخوردار است و در صورت برنامهریزی کلان میتواند از کشورهای همسایه دانشجو جذب نماید.
وی ایجاد رشته مددکاری اجتماعی- مراقبت سالمندان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل را کاری ارزشمند دانست و اظهار داشت: برای نگهداری و مراقبت از سالمندان باید زیرساختهای لازم در کشور فراهم گردد چرا که کشور به سمت سالمندی پیش میرود.
لطیفی با بیان اینکه خروجی مراکز آموزش عالی میتواند ورودی مراکز آموزش علمی کاربردی باشد خاطرنشان کرد: فارغالتحصیلان دانشگاهی میتوانند برای کسب مهارتهای کاربردی جهت ورود به بازار اشتغال به این مراکز مراجعه نمایند.
وی از آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل برای مساعدت جهت ایجاد رشتههای حوزه سلامت تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل خبر داد.
در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه در مراکز آموزش علمی کاربردی باید اقدامات لازم برای ایجاد رشتههای جدید در حوزه سلامت صورت گیرد تصریح کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهادانشگاهی اردبیل در نیمسال اول سال جاری در 3 رشته جدید تربیت مربی مهد کودک، تربیت مربی پیشدبستانی و مددکاری اجتماعی- مراقبت سالمندان برای اولین بار اقدام به پذیرش دانشجو کرد.
وی افزود: انتظار میرود دستگاههای اجرایی مرتبط استان جهت اطلاعرسانی این رشتهها به جامعه هدف، همکاری لازم را با جهاددانشگاهی به عمل آورند.
وی به فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) شعبه اردبیل و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اشاره کرد و گفت: ایسپا یکی از معتبرترین مراکز افکارسنجی کشور است و میتوان از این پتانسیل برای نیازسنجی استان استفاده کرد.
نصیری ضمن ابراز گلایه از پروسه طولانی اعطای مجوز برای ایجاد رشته و یا تک پودمان در مراکز آموزش علمی کاربردی افزود: برای نتیجهگیری بهتر باید این پروسه تسریع گردد.