خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اعزام ۳۰ هزار نفر سهمیه سفر راهیان نور استان همدان برای امسال است.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۵۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در مراسم تجلیل از خادمان حرکت فرهنگی راهیان نور استان همدان راویان را از ارکان مهم اردوهای راهیان نور دانست و اظهار داشت: راویانی که شاهد و حاضر در هشت سال دفاع مقدس بودند یکی از مهمترین ارکان اردوهای راهیان نور هستند و باید وظیفه خود که بازگویی حقایق دفاع مقدس است را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه واقعه هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ما زوایای مختلفی دارد، افزود: واقعیت‌های جنگ نظیر تلخی و شیرینی‌های آن باید برای جوانان و نسل‌های بعد به صورت کامل و جامع بازگو شود تا سبب نقش بستن این موضوعات در ذهن جوانان شود چرا که جوانان ادامه دهنده راه شهدا در آینده هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عملیات کربلای 4 را یکی از مهمترین عملیات دفاع مقدس دانست و گفت: عملیات کربلای 4 عملیاتی بود که غیور مردان شریف استان با وجود شکست خوردن عملیات نقش‌آفرینی‌های بسیاری کردند که شهید ستار ابراهیمی در این عملیات نقش‌آفرینی‌های بسیاری در هدایت رزمندگان داشت.

وی یکی از نگرانی‌های پیشکسوتان را ادامه راه شهدا دانست و بیان کرد: آنان بسیار نگران هستند که بعد از شهدا و آنان چه کسانی ادامه دهنده راه آن‌ها است در این راستا انجام کار فرهنگی و معنوی نه فقط با حرف بلکه با عمل به رفع این مشکل کمک می‌کند.

مجیدی با بیان اینکه سهمیه سفر راهیان نور استان همدان امسال اعزام 30 هزار نفر است، گفت: از این سهمیه 19 هزار نفر متعلق به دانش‌آموزان است.

*هشت سال دفاع مقدس قطعه‌ای از تاریخ کهن، بلند و پر افتخار ایران است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز اظهار داشت: هر ملتی در تاریخ خود به دنبال افتخاراتی است و می‌کوشد که آن را به دیگران نیز نشان دهد که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ارزش‌هایی که آنها خلق کردند خود کمتر از شهادت نیست و این خود برای مردم ایران افتخاری بزرگ است.

مصطفی خزاعی افزود: هشت سال دفاع مقدس یک قطعه‌ای از تاریخ کهن، بلند و پر افتخار ایران است که زیبایی‌هایی دارد که در هیچ بخشی از این جهان شاهد چنین چیزی نخواهیم بود.

وی صحنه‌های دفاع مقدس را به عنوان زیبایی نفس انسانی برشمرد و بیان کرد: اگر می‌خواهیم نمونه‌هایی از ایثار، رشادت، گذشت، مهربانی و فداکاری را به جوانان و نسل آینده نشان بدهیم بهترین مکان همان صحنه‌های جنگ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ذات آدمی به دنبال حقایق است پس همه کسانی که عهده‌دار این فرهنگ هستند باید جوانان را با واقعیت‌ها و حقایق مواجه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات