خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان ملایر خبر داد

تولید ۲۴۵ هزار تن انگور در ملایر

فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: سالانه ۲۰۰ هزار تن انگور در شهرستان ملایر تولید می شود و امسال به لطف خداوند قریب ۲۴۵ هزار تن تولید انگور داشتیم.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۰۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در هفتمین جشنواره شیره‌پزی روستای مانیزان اظهار داشت: شهرستان ملایر، یک شهرستان فرهنگی و سرآمد در مسائل فرهنگی در استان و کشور است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت فرهنگی که ارزشمند و افتخارآفرین است، ملایر ویژگی‌های ممتاز دیگری نیز دارد که یکی از آنها قطب کشاورزی و قطب انگور است.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر تصریح کرد: سالانه ۲۰۰هزار تن انگور در شهرستان ملایر تولید می شود و امسال به لطف خداوند قریب ۲۴۵هزار تن تولید انگور داشتیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در این جشن باید مورد توجه ما و به ویژه باغداران و کشاورزان باشد شکرگزاری به درگاه خداوند است.

رضایی با اشاره به اینکه در این مراسم علاوه بر موجبات گردهمایی، دیدارها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین همه خانواده‌ها مدنظر است، گفت: امسال در شهرستان برنامه‌های فرهنگی بسیاری داشتیم از جمله جشنواره گندم که برای اولین بار برگزار شد و جشنواره خوشه برتر انگور که سابقه‌دار است و جشنواره شیره‌پزی که هفتمین سال برگزاری آن است.

وی با بیان اینکه این جشنواره امسال باشکوه‌تر بوده و با سال گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: استقبالی که مردم از این برنامه داشته‌اند نشان می‌دهد که ما اگر بتوانیم برنامه‌های خوب و مورد علاقه‌ای برای مردم تدارک ببینیم از آن استقبال می کنند و این بسیار ارزشمند است.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر افزود: مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری ثبت شده و باید ازاین رهگذر و به‌خاطر این پتانسیل و ظرفیتی که دارد در صدد ایجاد بستر مناسب باشیم و متناسب با فضای کالبدی فرهنگی و میراثی که در این روستا داریم و بعنوان روستای هدف برگزیده شده است طرحی مناسب انتخاب شود.

رضایی گفت: مراسم شیره پزی قدمتی بسیار طولانی و دیرینه دارد قدمتی برابر با عمر انگور و با توجه به اهمیت آن، از حیث یک میراث معنوی و یک آیین مهم در حوزه کشاورزی ثبت شده و باید به آن توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم سال به سال از نظر کمیت و کیفیت به عنوان یک نماد تولید شیره انگور در شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات