خبرهای داغ:

سلامت جامعه بسته به تحقق امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری بسیج: مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و جایگاه آن در قانون اساسی، سلامت جامعه را منوط به تحقق آن دانست.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۴۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد بیرامزاده با اشاره به آیات قرآن در خصوص اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، آمران به معروف و ناهیان از منکر را با استناد به قرآن جزو رستگاران نام برد.

وی با تاکید به رهنودهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اجرای این فریضه و تحقق اصل هشتم قانون اساسی، همگانی شدن امر به معروف و نهی از منک را با استفاده از آموزه های دینی اصلی ترین هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خواند.

بیرامزاده با بیان اینکه ترویج و تعمیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ارتقای کارآمدی نظام اجرایی آن و حمایت از آمران از اهداف راهبردی ستاد است، اظهار داشت: در این خصوص نشست های بازمهندسی با حضور شوراهای امر به معروف در ادارات و نهادها برگزار شده است.

وی جذب، آموزش و ساماندهی یاوران امر به معروف(ادارات)، یادآوران امر به معروف(مدارس) و طلایه داران امر به معروف(تشکل های مردمی) را جزو تشکل های مهم در جامعه دانست و بیان کرد: این تشکل ها با توجه به حطیه مسئولیت خود در جامعه به ایفای نقش خود در تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر می پردازند.

مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همچنین با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های این ستاد در سال گذشته، برگزاری 20دوره آموزشی، 29نشست ویژه طلایه داران، 522نشست بازمهندسی شوراها در ادارات، تجلیل از 16 فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری 14گفتمان دانشجویی با موضوع حجاب و عفاف و آسیب های اجتماعی، 20 نشست آموزشی فقه و مکاسب برای اصناف و بازاریان و چندین برنامه دیگر را از اهم برنامه ها برشمرد.

وی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گردهمایی یادآوران امر به معروف در یکی از مدارس و نواختن زنگ امر به معروف در آن، برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مراکز علمی و دانشگاه ها، تجلیل از بانوان کارمند محجبه در دانشگاه ها، ساماندهی یاوران امر به معروف، برگزاری نشست های سلامت اداری در ادارات، برگزاری همایش عفاف و حجاب، غبارروبی مزار شهدا و دهها برنامه دیگر را از برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان 12مهر همزمان با ماه محرم آغاز می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار