دبیرکل اجلاسیه ملی 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

چاپ و تدوین 145 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس/ پخش آنلاین کنگره شهدا در 32 هزار نقطه کشور

دبیرکل اجلاسیه ملی 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 50 عنوان نشریه برای اجلاسیه منتشر شده است، گفت: 145 عنوان کتاب خاطرات شهدا با موضوع تاریخ جنگ تهیه، تدوین و منتشر شده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۲۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، سردار یدالله بوعلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به سخنان مقام رهبری در خصوص شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند پرداختن به شهدا بهترین کاری است و فضای شهادت باید حفظ شود و فرمودند فقط به ذکر گذشته اکتفا نشود بلکه خطوط آینده ترسیم شود.

دبیرکل اجلاسیه ملی 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری این اجلاسیه ملی در روز یکشنبه 11 مهر افزود: ستاد کنگره شهدای استان از سال 84 تشکیل شده که امسال توفیق برگزاری اجلاسیه شهدا برای استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری اجلاسیه شهدا نبود ستاد کنگره شهدا احساس می‌شد، گفت: مکان فعلی کنگره شهدا به این دلیل که  رزمندگان شهدا از این مکان به جبهه اعزام شدند و متعلق به خود شهدا بوده به عنوان ستاد کنگره مشخص شد و این مکان بازسازی و نیروی آن تأمین شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی به عنوان رئیس ستاد کنگره شهدا تذکرات و راهنمایی‌های لازم را انجام داد و استاندار به عنوان جانشین رئیس ستاد کنگره مشخص شد، ضمن اینکه 21 کمیته به منظور برگزاری مطلوب اجلاسیه شهدا تشکیل شد و وظایف این کمیته‌ها تعریف و به خوبی انجام شد.

بوعلی با اشاره به همدلی و همکاری بی‌نظیر مسؤولان استان گفت: به دلیل اینکه در 5 سال بعد از گذشت جنگ مستندات لازم  برای ثبت و ضبط نداشتیم و نبود امکانات سمعی و بصری همراه رزمندگان نبود و همین اینکه به دلیل نبود یگان‌های مستقر رزمندگان ما از سایر یگان‌ها اعزام می‌شدند به همین جهت گردآوری مستندات سخت و مشکل بود.
دبیرکل اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرونده 1880 شهید تشکیل شده، بیان کرد: انجام هزار ساعت مصاحبه با رزمندگان، برگزاری جلسات مختلف با گردان‌های حاضر در جنگ، برگزاری نشست با معاونت‌های عملیات، تخریب و آموزش، سرکشی از خانواده شهدا، تهیه مستندات استان در جنگ، تهیه مستندات نبرد رزمندگان با گروهک پژاک و نام‌گذاری خیابان‌های شهرها و حتی روستاها به نام شهدا از مقدمات برای این اجلاسیه است.

وی تصریح کرد: ظرف چند سال سال گذشته 7 هزار یادواره شهید تا سطح پایگاه مقاومت و تحت عنوان آبروی محله برگزار شده است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 50 عنوان نشریه برای اجلاسیه منتشر شد گفت: 145 عنوان کتاب خاطرات شهدا و موضوع تاریخ جنگ تهیه، تدوین و منتشر شده است، ضمن اینکه ساخت باغ موزه و دهکده دفاع مقدس از برنامه‌های در دست اجرای کنگره است.

بوعلی با بیان اینکه 5 هزار تصویر شهید در سطح مدارس، دستگاه‌ها و ادارات نصب شده، تصریح کرد: تهیه و پخش سریال پد خندق در 26 قسمت، تهیه تمبر 90 سردار شهید استان نصب 100 بیلبورد شهید و تهیه کتاب نقش استان در جنگ که در حال حاضر 75 درصد پیشرفت دارد از کارهای صورت گرفته است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برگزاری جشنواره شعر عاشورا و شعر دفاع مقدس، جمع‌آوری 30 هزار اسناد شهدا و 36 هزار برگ سند از خاطرات شهدا و 4 هزار سند از استانداری و ادارات استان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای مجازی هم اشاره کرد و بیان کرد: 60 نرم افزار تدوین شد همچنین راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی و کانال تلگرامی 1880 شهید با محوریت عکس و زندگینامه شهدا با 10 هزار عضو، تعریف 1700 ایمیل و 320 وبلاگ و سایت و همچنین راه‌اندازی راه اندازی کانال سلام از کارهای صورت گرفته کنگره در حوزه فضای مجازی است.

بوعلی با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدا از فردا یازدهم مهر در ساعت 8:30 دقیقه شروع و قبل از نماز ظهر به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدا به صورت آنلاین از 32 هزار نقطه کشور پخش می‌شوند.

گفتنی است دبیر کمیته اطلاع رسانی کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان بسیج رسانه این استان است.


ارسال نظرات