معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارلله سپاه

از دیدگاه قرآن حسین معتدل است/ امنیت تحت ولایت ولی خداست/ در تفکر الهی پناه بردن به قدرت های مادی خطاست

معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارلله سپاه با بيان اينكه با ولایت بودن ارزش دارد وگرنه تمام اعمال ما بدون ولایت بی ارزش است، گفت: امنيت تحت ولايت ولي خداست.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۵۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی حسین پور در نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه امام خامنه ای بسیج مساجد و محلات ولایت که به منسبت ماه محرم و به همت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود در مسجد غربای این شهر برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه حسین چراغ راه و سفینه نجات است اظهار کرد: این عنوان برگرفته از کشتی نوح است و ما در مناجات شعبانیه می خوانیم از فُلکِه الجاریه... خاندان عصمت و طهارت کشتی هستند فُلکی هستند در دریای خروشان حوادث در حرکتند و کسانی که در کشتی بنشینند در اَمان و کسانی که ننشینند غرق می شوند.

وی افزود: کسانی که جلوتر از اهل بیتباشند خارج از دین هستند و کسانی که جلوتر حرکت می کنند نابود می شوندو کسانی که وسط هستند متعادل هستند و اعتدال دارند مثل حسین اینها اهل نجات هستند و از دیدگاه قرآن حسین معتدل است، از دیدگاه روایات حسین معتدل است پیامبر معتدل است چون معصوم است نمی شود گفت افراطی و تفریطی یعنی یک کلمه اضافه تر سخن نمی گویند و جلو نمی روند.

معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارلله خاطر نشان کرد: ای کاش کسانی که امروز نظریه پردازی می کنند جواب دهند حسین افراطی یا معتدل با کدام شاخص ها؟ آموزه های قرآن افراطی است یا معتدل؟ این همان عملکرد مسلمانان در سال 60هجری است با این استدلال نیامدند شمشیر بزنند و گریه می کردند.

وی تصریح کرد: آنها می گفتند ما نمیاییم حسین(ع) را بکشیم و آن ده نفر کشتند، مب با حسین هم نبودیم با یزید هم نبودیم و ما آدم های فهمیده بودیم، باید به این افراد گفت همین که نبودید خیانت کردید؛ در فتنه 88 آقا گفتند فتنه است آنها گفتند ما نرفتیم و ساکت ماندیم، نه باید همراه حسین بود و پشت سر رهبری حرکت کرد.

حسین پور با بیان اینکه پشت سر حسین(ع) حرکت نکنیم خیانت کرده ایم بیان کرد: ساکتین اهل کوفه معامله کاسب کارانه انجام دادند و این جریان را سر مولا علی(ع) در جنگ صفین نیز آوردند، مشکل ما این است که کار افراطی را معنایش را نمی دانیم، گفتمان باید مشکلش حل شود مسلمانان این چنین کشته نشوند، علی(ع) تندرو بود؛ حرف درست زدن را باید آموخت و قرآن وسط باشد و ابوموسی ها حل کنند مسئله را،سپاه امیر و سپاه معاویه مشکل را حل کنند به قیمت اینکه فردای آن روز معاویه در کوفه مردم را تهدید کند که پوست شما را می کنم و در مدینه چه کردند سه روز همه چیز مردم حلال اعلام شد و چه جنایت ها که نشد.

وی با اشاره به نهضت مشروطه گفت: شیخ فضل الله نوری به آیت الله بهبهانی فرمود این مشروطه از دیگ انگلیسی درآمده و بو دارد که آیت الله نوری و آیت الله بهبهانی شهید شدند و دیگر علما نیز اینگونه از میدان بیرون رفتند، این ساده اندیشی جریانات و تبعیت نکردن از ولایت است.

حسین پور با اشاره به جریان حضرت نوح و ساخت کشتی ادامه داد: خدا به نوح گفت کشتی بساز و دیگران او را مسخره می کردند و این جریان بعد از 1400 سال نیز هست که امداد غیبی یعنی؟ آب چقدر باید بیاید که زمین را آب بردارد پس فرزند نوح با حساب علمی گفت من بلندترین کوه می روم تا غرق نشوم و امروز نیز می کویند باید واقعیت ها را بپذیریم سازمان ملل و مجامع بین المللی ما را تحریم و شش قطعنامه بر علیه ما صادر می کنند.

وی اضافه کرد: نوح فرزندش را نصیحت کرد که اینگونه نیست و خداست؛ امنیت تحت ولایت ولی خداست و اگر تحت ولایت نباشی در بلندترین قله ها بروی غرق می شوی اما در کشتی نوح که بنشینی هر چند به ظاهر ناامن ترین مکان است اما محل امن است چرا که ولایت با توست.

معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارلله سپاه با اشاره به سخنان امروز برخی گفت: می گویند ما نمی توانیم با قدرت های جهانی در بیفتیم، با شعار هم با دنیا نمی توان زندگی کرد و باید واقعیت ها را ببینیم و ما در عالم منزوی شده ایم و ما را باید ببینند؛ تفکر نوح کدام یک از اینهاست.

وی با بیان اینکه این معاملات برای دودوتا چهارتای دنیاست، درست است که خدا و امام زمان(عج) و شهداست هستند اما واقعیت عالم چیز دیگری است و (اما) دارد و این (ولی،اما) ما را بیچاره کرده است اما در تفکر الهی مهم این است که چه کسی می گوید برو، اگر حسین و نوح است باکی نباشد و باید رفت و اگر غیر اینها هستند ولو باغ های سبز و سرخ نشان دهنده نباید رفت چون بیراهه است.

حسین پور تاکید کرد: در تفکر الهی پناه بردن به قدرت های مادی خطاست.

وی افزود: سوار شدن به کشتی وظیفه ماست که باید تصمیم بگیریم بقیه راه را که از طوفان عبور دهد کار نوح است، با اراده پشت سَر ولی قرار گیریم و خداوند تاکید دارد که قبول ولایت کار بندگان است و عبور از تونل های دنیا کار پیامبر و ولی خداست.

حسین پور با اشاره به ولایت تکوینی و اختیاری عنوان کرد: ولایت تکوینی و قهری مانند پدر و مادر است که چه خوشمان بیاید و چه نیاید والدین ما هستند و ولایتی که از روی فهم و اخلاق باشد اختیاری است، با ولایت بودن ارزش دارد وگرنه تمام اعمال ما بدون ولایت بی ارزش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها