سردار صفوی در اولین سالگرد شهید «همدانی» در همدان:

قدرت آمریکایی‌ها در منطقه رو به رکود است/ اطمینان داریم سوری‌ها به پیروزی برسند

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه قدرت آمریکایی‌ها در منطقه رو به رکود است، گفت: آنها می خواستند که تک قطبی شوند که شکست خوردند و در منطقه خواهان خاورمیانه جدید بودند که به نتیجه نرسیدند و راهبرد سازمان‌های تروریستی نیز با شکست مواجه شده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۲۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی در اولین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی در حسینیه امام(ره) همدان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار حسینی، اظهار داشت: جوانانی که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را و جنگ را ندیده‌اند، بدانند که پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام شعاری از اباعبدالله الحسین(ع) بود.

وی افزود: بدون تردید پیروزی فرزندان عاشورایی مردم همدان و ایران در صحرای سوزان خوزستان و کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان و غرب کشور بدون شور و عشق حسینی شدنی نبود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در حقیقت امام بزرگوار ما که خود از سلاله حضرت زهرا(س) بود با عشق و شور حسینی ملت ما را دعوت به قیام علیه حکومت شاهنشاهی کرد و فرزندان شجاع ما شاگردان با معرفت امام و شهیدان ایران و 8 هزار شهید استان همدان، 17 هزار جانباز و یک هزار آزاده سرافراز به یاری امام آمدند و با حرارت و عشق حسینی هشت سال در جبهه جنگیدند تا به پیروزی رسیدند و مردم مومن همدان با تأسی از اهل بیت(ع) براین مصیبت صبر کرد.

وی در ادامه افزود: درود خدا بر روحانیت این استان که مردم را با خدا و قرآن و رسول الله(ص) و مکتب اهل بیت(ع) آموزش و تعلیم دادند چراکه ما معرفت خود را از روحانیت و ائمه جماعات داریم.

صفوی عنوان کرد: اگر ملت ما امام حسین(ع) و تاسوعا و عاشورا را نداشت، نمی‌توانست این ظرفیت مصیبت‌ها را در هشت سال دفاع مقدس تحمل کنند.

وی ادامه داد: شهدای ما با تاثیر از امام حسین(ع) چراغ راهنمایی برای طی کردن مسیر نورانی انقلاب و چراغ هدایت و الگو برای جوانان امروز و فردای ایران اسلامی هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ابراز داشت: شهدا اقتدار ملی و عزت و شهامت ایران را بر مقیاس جهانی نشان می‌دهند و خدای بزرگ را شاکریم که عشق و معرفت حسینی و جهاد در راه خدا را به ملت بزرگ ایران و جوانان همدان عنایت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران قلب جهان اسلام است، گفت: قلوب ملت ایران مظهر عشق و ارادت به حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

رحیم‌صفوی اظهار داشت: ایران پایتخت امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) است و خواهید دید که در روز جمعه شیرخوارگان عاشورایی را در 40 کشور چگونه با تأسی از ملت ایران برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: قبل از ظهور امام زمان(عج) مردم دنیا باید امام حسین(ع) بشناسند و آنگاه که امام حسین(ع) را شناختند آن موقع امام زمان(عج) را خواهند شناخت.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خطاب به جوانان گفت: اگر می‌خواهید راجع به یک انسان نظر دهید شاید در سه مورد قابل مقایسه باشد، فکر و اندیشه، اخلاق و رفتار عملی و سنجیدن عملکرد و کارکرد او و نحوه از دنیا رفتنش را ببینید که چگونه می‌میرد.

وی با بیان اینکه «حاج حسین همدانی» در بعد اندیشه و تفکر و شناخت اعتقاد محکمی به مبانی اسلام و اهل بیت(ع) و قرآن داشت، عنوان کرد: شهید همدانی از یک عقلانیت و فهم بسیار بالایی برخوردار بود.

صفوی با اشاره به ایمان و قوت عقل شهید «همدانی» ابراز داشت: ایشان فردی مومن و عاقلی بود و انسان عاقل به خداوند و به رسول اکرم(ص) و به ائمه معصومین(ع) ایمان می آورد و عقل و ایمان از هم جدا نیستند.

وی یادآور شد: شهید همدانی با روحانیت مانوس بود، اهل مطالعه بود و تفکر فرهنگی بالایی داشت و با مردم بسیار خاکی و صمیمی رفتار می کرد و فرقی بین مردم و فرمانده نبود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: جنبه های اخلاقی و رفتاری این شهید بسیار بالا بود با همسر و فرزندانش بسیار مهربان بود.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» از سال 54 پرچم مبارزه را با یک روحیه جهادی و شجاعت زیر لوای روحانیت امام (ره) بود، افزود: جبهه و قیام کار شجاعانه‌ای است.

صفوی تصریح کرد: امام(ره) ما امام شجاعی بود و امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز یک رهبر شجاع است که در مقابل آمریکا و اسرائیل می‌ایستد و یک ملت را نجات می‌دهد و از بلاد اسلامی یمن و سوریه و فلسطین دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر ما، رهبر ایران نیست بلکه رهبر مسلمانان جهان و فرمانده دفاع از بلاد مسلمین جهان است، گفت: شهید «همدانی» چهار سال مبارزه کرد و سلاح جهاد را به زمین نگذاشت.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: شهید همدانی در جبهه‌های جنوب، فتح المبین و آزادی خرمشهر فرمانده محور بود و در تشکیل تیپ 32 انصارالحسین(ع) نقش اساسی داشت و از مسیر خارج نشد و در صراط مستقیم ماند.

وی ادامه داد: شهید «همدانی» یک دستش با روحانیت و یک دستش با مردم بود و زندگی بسیار ساده ای داشت و در تربیت فرزندانش موفق بود.

صفوی با اشاره به نقش مهم سردار شهید «همدانی» در مدیریت بحران فتنه سال 88 در تهران بیان کرد: ایشان در آخرین ماموریتش در جبهه مقاومت اسلامی در سوریه و حلب فرمانده ارشد نیروهای رزمی بود و آنچه را که در همدان و تهران آموخته بود در جبهه‌های سوریه به‌کار برد و سرانجام پس از 40 سال مجاهدت در 16 مهر سال 94 خداوند مدال شهادت را به وی اعطا فرمود که در 65 سالگی به حیات جاودانه رسید.

وی در خصوص اوضاع منطقه عنوان کرد: 15 سال است که آمریکایی‌ها مشغول مسلمان‌کشی هستند و کشورهای مسلمان را مورد هجوم قرار می‌دهند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: آمریکا آرامش و امنیت را از کشورهای خاورمیانه گرفته و با راه انداختن جنگ نیابتی هزاران تروریست را با حمایت عربستان صعودی، ترکیه و اردن به کشورهای عراق و سوریه بسیج کرده و سوریه را با خاک یکسان کرده است و شهر دمشق که از صنعتی‌ترین شهرهای سوریه بود را با خاک یکسان کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند محور مقاومت را تضعیف کنند و مسلمانان را با پول مسلمانان بکشند، گفت: میلیادرها دلار سلاح برای کشتار مسلمانان خریداری کرده‌اند.

صفوی با بیان اینکه به شما نوید می‌دهم که قدرت آمریکایی‌ها در منطقه رو به رکود است، اضافه کرد: آنها می خواستند که تک قطبی شوند که شکست خوردند و در منطقه خواهان خاورمیانه جدید بودند که به نتیجه نرسیدند و راهبرد سازمان‌های تروریستی نیز با شکست مواجه شده است.

وی در خصوص محور مقاومت گفت: ایران با همکاری روسیه و عراق و سوریه و حزب الله لبنان در مقابل تروریست‌های تکفیری مقاومت می‌کنند و ما اطمینان داریم به حول و قوه الهی سوری‌ها به پیروزی برسند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار