خبرهای داغ:
همایش توانمندی سازی مادران در اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی سپاه شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۷۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت بسیج سازندگی سپاه شاهرود و با همکاری بسیج جامعه زنان و حوزه های مقاومت بسیج خواهران صدیقه کبری(س)،فاطمه الزهرا(س)،زینب کبری و ریحانه همایش توانمندی سازی مادران در اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولین بسیج سازندگی،فرماندهان و شورای پایگاه ها و حوزه های مقاومت در سالن همایش های کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد.

در این همایش مهندس مهدی حجی کارشناس بسیج سازندگی و معاون مرکز ترویج و آموزش کشاورزی استان سمنان در سخنانی به اهمیت نقش مادران در تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی در خانواده ها و نسل آینده کشور تاکید کرد و گفت: مادران در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند چرا که آینده سازان کشور را تربیت می کنند و باید فرهنگ درست مصرف کردن را به آنها آموزش دهند.

وی با اشاره به موضوع توانمندسازی در اقتصاد مقاومتی افزود: این توانمندسازی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی تعریف می شود و شما مادران جامعه باید در ابتدا خود مفهوم اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن را درک نمایید تا بتوانید به خانواده و نسل آینده بیاموزید.

حجی خاطر نشان کرد: توجه به مصرف صحیح مهمترین موضوع در اقتصاد مقاومتی و در اجتماع کوچک خانواده است که باید بدان توجه ویژه شود و در کنار آن استفاده از کالای ملی قرار دارد و که باید این موضوعات جدی گرفته شود.

وی با پخش پاورپوینت از عملکرد کشورهای مختلف در موضوع مصرف انرژی و سرمایه های ملی و جلوگیری از هدر رفت امکانات طبیعی تاکید کرد: ما در بسیاری از اقلام مصرفی و همچنین اسراف رتبه های برتر دنیا هستیم و این برای یک کشور اسلامی که اهمیت ویژه به منابع طبیعی و تعادل در استفاده از همه امکانات دارد اصلاً خوب نیست و این نیاز به فرهنگ سازی و آگاهسازی دارد که تشکیل این بسترها برای این امر است.

در این جلسه کلیپ هایی در خصوص اقتصاد مقاومتی و ابعاد فردی و اجتماعی آن و تاثیر بانوان و مادران در این امر پخش شد که مورد استفاده حضار قرار گرفت.

در حاشیه این همایش جعفر اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و اهمیت این موضوع گفت: از ابتدای سال تاکنون همایش های اقتصاد مقاومتی برای اقشار مختلف بسیج طراحی و اجرا شده است که در این زمان برای مادران و بانوان که نقش اساسی دارند این همایش برگزار شد.

وی افزود: این همایش ها در جهت آگاهسازی در موضوع اقتصاد مقاومتی و نقش مردم در تحقق این مهم است که رهبری انقلاب نیز بر آن تاکید دارند و ما تلاش داریم این همایش ها را به طور منظم تا پایان سال برای سایر اقشار تاثیرگذار جامعه نیز برگزار و در جهت اقدام و عمل این موضوع اقدام کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها