یک دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد گرمسار گفت:سیاست های غلط برخی مسئولان دولتی در تصویب قرارداد های مالی و نفتی IPCدر راستای اقتصاد مقاومتی نیست و کشور را به سمت وابستگی سوق خواهد داد.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۸۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، علیرضا علیبیگی یک دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد گرمسار، در جمع مردم و برخي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در مقابل سیاست های غلط برخی مسئولان و نتایج خفت بار آن،نگاه به داخل و تکیه بر ظرفیت های درونی کشور و اعتماد به جوانان و نخبگان و مردم مطرح می‌شود؛از آنچا که در کشور ما ظرفیت های فراوان مادی و معنوی وجود دارد می‌توان با مدیریت صحیح آن‌ها بر بسیاری از مشکلات اقتصادی فائق آمد.

وی تصریح کرد: ضرورت اقتصاد مقاومتی با ویژگی های درون زایی و برون گرایی که مبتنی بر فرصت های داخلی است در این جا مشخص خواهد شد.

علیبیگی با توجه برخی سخنان مقام معظم رهبری،تنها راه علاج مشکلات را اقتصاد مقاومتی و تقویت ساخت درونی کشور عنوان کرد و گفت: یکی از عناصر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به اعتمادی مطلق به قدرت های سلطه گر جهانی است که امروز مطهر آن آمریکا استو متأسفانه برخی ها حاضر نیستند که این بی اعتمادی را قبول کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تنها راه حل مشکلات کشور بازگشت به گفتمان انقلابی است، اگر به گذشته بنگریم در سال 1367 نیز امام راحل در تقسیم بندی مشابه با آنچه امروز رهبر انقلاب می‌فرمایند جریانات وقت را به دودسته اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تقسیم نمودند.

این دانشجوی بسیجی اذعان داشت: اگر سال 67 و عملکرد امام خمینی (ره) در مقابل اسلام آمریکایی را بازخوانی کنیم،متوجه خواهیم شد این جریان امروز همچنان با همان ویژگی هایی که امام می‌فرمودند در حال فعالیت است و این گروه امروزه از اسلام،انقلاب اسلامی،امام و اهداف امام یک بازخوانی جدید دارند.

آمریکا قابل اعتماد نیست

ایمان بختیاری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیراپزشکی آرادان پایگاه شهید سید کاظم کاظمی نيز ،اظهار کرد: بیش از 37 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما در این مدت شاهد پیشرفت های چشمگیری در بسیاری از عرصه ها بوده ایم اما در این میان اقتصاد و معیشت نقطه ضعفی بوده که دشمنان ما از ابتدای انقلاب از طریق عوامل نفوذی خود همواره از آن نقطه به ما ضربه زدند.

وی در ادامه افزود: از طرفی یکی از آرمان های این انقلاب دفاع از مستضعفین بوده و در اندیشه امام مستضعفین از جایگاه والا برخوردار هستند که ولی نعمت این انقلاب خوانده می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیراپزشکی آرادان،اقتصاد و معیشت را یکی از مسائل اولویت دار کشور عنوان کرد و گفت: مشکلات زیادی در این حوزه تحت تأثیر عوامل مختلفی ایجاد شده است که معیشت نابسامان مردم،تورم،بیکاری، رکود و مشکل مسکن از آن جمله اند و متأسفانه با وجود این مشکلات که بسیاری از افراد را از تأمین مخارج حداقلی خود عاجز کرده،تعدادی دیگر با سواستفاده از موقعیت و سمت هایی که در اختیار دارند به بیت المال دست درازی کرده و به آرمان های انقلابی ما خیانت می‌کنند و به جای مجازات آنان را سرمایه های نظام خطاب می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) :«آن روزی که مسئولین خوی کاخ نشینی پیدا کنند و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند،آن روزی است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.»، خاطرنشان کرد: امام همواره بر حمایت از مظلوم و مستضعفان تأکید داشتند و لازمه حمایت از این ولی نعمتان انقلاب را عدالت و مساوات می‌دانستند.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه حدود یکسال از اجرایی شدن برجام می‌گذرد،بیان کرد: نه تنها تغییر محسوسی در معیشت مردم ایجاد نشده،بلکه بسیاری از دستاوردهای هسته ای و علمی ما نابود شده است و این در حالی است که طرف غربی به تعهدات خود عمل نکرده و حتی دست به تحریم های مجدد زده است.

وی اذعان داشت: در این مدت شاهد ناکارآمدی تفکر نگاه به بیرون یا همان گفتمان غیر انقلابی هستیم،تفکری که جز وابستگی به بیگانگان را تجویز نمی‌کند و جز خسارت و تحقیر و ضایع شدن منافع ملی دستاورد دیگری نداشته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیراپزشکی آرادان در پایان خاطرنشان کرد: برجام یک خسارت محض بود اما تجربه خوبی برای شیفتگان غرب بود که به آنان اثبات شد آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها